Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Felicia
Škoda Felicia
Škoda Felicia
Škoda Felicia
42 Fotogalerie

TEST Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octavie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá" Felicia Kombi. Z vnějšku ji asi znáte všichni, takže se budu soustředit spíše na popis kvality interiéru, jízdních vlastností a motoru 1,3/50 kW.

Interiér doznal oproti Favoritu, ze kterého Felicia vychází, mnoho užitečných změn. Nová je poměrně povedená přístrojová deska, která je však stále designově někde napůl cesty k opravdu pěkné a plně funkční př. desce. Např. slícování dvířek odkládací poličky je na velmi slabé úrovni. I tvrdý šedivý plast, ze kterého je př. deska vyrobena, by mohl vypadat podstatně hodnotněji. K funkčnosti jednotlivých ovládacích prvků však výhrady nemám, ty fungují tak, jak mají. Sedadla vozu jsou příjemně tvrdá a poměrné dobře tvarovaná, sedák by však mohl být delší. Vzadu je umístěna klasická lavice (60/40) bez výraznějšího naznačení tvaru. Samozřejmě je možno zadní sedadla sklápět nebo i vyjmout a tím zvětšit již dost velký zavazadlový prostor kombíku.

Jízdní vlastnosti jsou u Felicie Kombi kapitola sama pro sebe. Po rychlejším nájezdu do zatáčky se Felicia dosti naklání a pocit to není příjemný. Zvláště při přibrzdění v zatáčce se přední část vozu doslova zapíchne. Na dokončení průjezdu danou zatáčkou to však kupodivu nemá moc vliv. Felicia stopu drží docela dobře, "jen" se dost naklání. Spíše si na toto řidič musí zvyknout. Přenos hluku od náprav je oproti Favoritu menší a také ubylo vrzání plastů v interiéru.

Klasický dvouventilový čtyřválec se zvýšeným výkonem na 50kW se v běžném provozu chová celkem kultivovaně. Hluk od motoru pronikající do interiéru oproti stejnému Favoritu poklesl, ale pocit, že máte motor "na klíně" stále zcela nevymizel. Pokud od tohoto motoru žádáte výkon (zvláště ve vyšších rychlostech), budete zklamáni. Pátý převodový stupeň je vysloveně udržovací a pro akceleraci je nutno často řadit. Výhodou škodovácké třináctistovky tedy nadále zůstává její provozní nenáročnost a nízká spotřeba (cca 7 l/100 km - při rozumném stylu jízdy).

Jaké je tedy celkové hodnocení zatím jediného kombíku české výroby? Jde o průměrný automobil se slabším motorem (možno zaměnit za silnější 1,6/55kW), vcelku dobrými jízdními vlastnostmi a výborným poměrem mezi cenou a užitnou hodnotou.