Škoda Fabia Combi pomalu končí. Jaké jsou dnes nejlevnější kombíky na trhu?
Český trh zůstává rájem kombíků. Jejich milovníci ale mají dnes mnohem užší výběr než ještě před pár měsíci. A navíc za takové auto zaplatí více.
Kombíky nadále patří mezi nejžádanější automobily na českém trhu. A vlastně není divu, pro službu rodinného vozidla je takové řešení nejpraktičtější, kombi totiž zpravidla nabídnou praktičtější zavazadelník než dnes tak populární SUV. Jenže pokud zákazník hledá co nejdostupnější kombi na trhu, má dnes mnohem užší možnosti než kdysi.
Segment kombíků segmentu B, tedy těch na bázi malých městských hatchbacků, postupně vymírá. Spolu se čtvrtou generací Clia se rozloučilo kombi Clio Grandtour. Skončilo také cenově dostupné kombi Logan MCV, místo něhož dorazí crossover Jogger. Prodejci zákazníkům proto radí přesedat z malých kombíků do městských SUV.
Aktuálně tak zůstává na trhu už jen Škoda Fabia Combi, jenže i ta tu s námi bude už jen několik měsíců. Letos nastupující čtvrtá generace hatchbacku Fabia kombík nakonec bohužel nenabídne, zájemci se tak musí spokojit s odcházející třetí generací Fabie Combi. Ve formě modelu Tour se dnes prodává za ceny od 359.900 Kč, za benzinový tříválec 1.0 TSI se 70 kW a pětistupňovým manuálem.
Díky této ceně je tak Škdoa Fabia Tour nejlevnějším kombíkem na českém trhu. Doba, kdy se kombi díky Dacii Logan MCV dalo pořídit pod 300.000 korun je bohužel pryč. Pod hranici 400.000 Kč se navíc dnes vejdou jen dva kombíky, vedle "malé" Fabie Combi ještě o segment větší, kompaktní Hyundai i30 kombi.
V Nošovicích vyráběný vůz s karoserií kombi pořídíte za ceny od 374.990 korun. Základní cenovka se přitom vztahuje na zážehový atmosférický čtyřválec 1.5i CVVT o výkonu 81 kW, spárovaný s šestistupňovou manuální převodovkou.
Větší výběr najdete až kolem hranice 420.000 korun. Kolem ní se pohybují hned tři kombíky, ve všech případech jde přitom o kompaktní modely s přeplňovaným benzinovým tříválcem pod kapotou. Konkrétně jde o Fiat Tipo kombi s 1.0 FireFly (74 kW), Kiu Ceed SW s 1.0 T-GDI (74 kW) a Opel Astra ST s 1.2 Turbo (81 kW). Jediné Tipo se přitom za tuto cenovku spoléhá na pětistupňový manuál, Ceed i Astra mají šestikvalt.
V případě Astry ST je ale nutné zdůraznit, že za dveřmi je už nástupce. Opel již představil novou generaci Astry, zatím jen v podobě pětidveřového kombíku, v roce 2022 ale dorazí také odvozené kombi. Podobná situace je u Peugeotu 308, ten už se odhalil i ve formě kombi, ta však zatím čeká na svůj český ceník.
Navíc se nedá vyloučit, že nástupci 308 SW a Astry ST zdraží. Mohou se tak přiblížit půlmilionové hranici. Tu dnes už překonávají třeba Seat Leon ST, Ford Focus Combi nebo domácí Škoda Octavia Combi.
Zvyšující se pořizovací ceny kombíků přitom nesouvisí jen s koncem nejdostupnějších modelů nebo stále širší povinnou výbavou. Zdražování aktuálně ovlivňuje i dnešní nedostatek výrobních komponentů - aut mají prodejci zkrátka málo, většina objednávek jsou vozy do výroby, protože skladové zásoby jsou prakticky vyprodané. Může se tak klidně zdražovat, protože zájemců o nové auto je dost.
Český trh: Přehled aktuálně nejlevnějších kombíků | |||
Model | Základní motor | Převodovka | Základní cena (Kč) |
Škoda Fabia Tour | 1.0 TSI (70 kW) | 5M | 359.900 |
Hyundai i30 kombi | 1.5i CVVT (81 kW) | 6M | 374.990 |
Fiat Tipo kombi | 1.0 FireFly (74 kW) | 5M | 419.900 |
Kia Ceed SW | 1.0 T-GDI (74 kW) | 6M | 419.980 |
Opel Astra ST | 1.2 Turbo (81 kW) | 6M | 419.990 |
Renault Mégane Grandtour | 1.3 TCe (103 kW) | 6M | 490.000 |
Seat Leon ST | 1.0 TSI (81 kW) | 6M | 524.900 |
Ford Focus kombi | 1.0 EcoBoost (92 kW) | 6M | 558.900 |
Škoda Octavia Combi | 1.0 TSI (81 kW) | 6M | 559.900 |
Toyota Corolla TS | 1.2 Turbo (85 kW) | 6M | 577.900 |