Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda 130 RS
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 130 RS Monte Carlo
33 Fotogalerie

Škoda 130 RS je zpátky! Zakládá na novém erku a má motor z fabie

Lukáš Volšický

Nová Škoda 130 RS zakládá na sportovním erku a má výkonnou šestnáctistovku ze soutěžní Škody Fabia RS Rally2.

Kultovní Škoda 130 RS je jedním z nejslavnějších českých soutěžních aut. Speciál zakládající na produkčním kupé Škoda 110 R se v minulosti proháněl na rychlostních zkouškách rallye i asfaltových okruzích a dodnes přitahuje velkou pozornost automobilových nadšenců i zvědavců. A právě teď se vrací s nejnovější reinkarnací na virtuálních renderech od českého automobilového grafika.

Vzpomínáte si, když Jan Lušovský letos v listopadu představil vylepšenou verzi moderní Škody Erko. Inspiroval se slavným předchůdcem, aby na svém počítači vyvinul novodobou verzi, kterou rovnou připravil i v závodní specifikací. Díky tomu ukazuje, jak by mohla vypadat nová Škoda 130 RS, kdyby se jeho prací inspirovala tovární sportovní divize Škoda Motorsport.

U silniční verze s pohonem zadních kol jsme si vysnili turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 TSI z rodiny motorů EA888, který se aktuálně objevuje v modernizované Škoda Octavia RS i nové Škodě Kodiaq RS s maximálním výkonem 195 kW (265 koní).

V soutěžním speciálu bychom však raději viděli závodní šestnáctistovku o 214 kW (289 koních) z nejnovějšího rallye soutěžáku Škoda Fabia RS Rally2. Zachovali bychom však pohon zadních kol a sáhli bychom po ostré závodní sekvenční převodovce. A věříme, že bychom nebyli sami, kdo by takovou techniku ve škodovce uvítal.

Video placeholder
Škoda Fabia RS Rally2 • Škoda