
Simča si vyzkoušela koloběžku od Seatu. Jezdilo se jí hezky
Elektrokoloběžka se jmenuje eXS KickScooter a u Seatu reprezentuje tzv. mikromobilitu.
Koloběžky se nám u automobilek docela rozmohly, Seat byl každopádně se svým eXS KickScooterem jednou z prvních značek (pro španělskou automobilku koloběžku vyrábí Segway). A letos v létě rozšířila elektrokoloběžka náš dlouhodobý vozový park.
Největší službu udělala na náplavce, kde jsem se díky ní z jednoho břehu na druhý dostával nejrychleji v dějinách světomotorácké výstavy. Zároveň jsem si ale potvrdil největší nedostatek koloběžky, pro tuto kategorii přibližovadel naprosto typický – na kostkách to fest drncá (i přes použití jednoduchého tlumiče, otřesy jsou hodně cítit). Kostkám je tedy dobré se vyhýbat, na hladkém asfaltu není jízdním vlastnostem co vytýkat.
Ještě jednu nevýhodu nejlevnější seat českého trhu má. Psal jsem, že díky jedenáctikilové hmotnosti koloběžku v pohodě snesete třeba po eskalátorech do metra. Když jsem ale viděl Simču, jak se i s touhle hmotností pere… Výše uvedené tvrzení bych tedy upravil – v pohodě snese kluk, slečna typu Simči se trochu zadýchá.
V redakci využíváme eXS KickScooter nejčastěji při vracení testovacích aut. Koloběžku hodíme do kufru, auto vrátíme a na stroji odfrčíme na nejbližší MHD. Ano, tohle má být asi ta mikromobilita – auto odstavíte na parkovišti a na hromadku a pak ze zastávky svištíte na koloběžce. Proč ne, Simču to taky docela bavilo.