Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+
Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+
Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+
Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+
51 Fotogalerie

Severní smyčka má nového krále mezi SUV. Nejrychlejším se stává Mercedes-AMG GLC 63 S!

Inovovaný Mercedes-AMG GLC 63 S je i po faceliftu nadále poháněn čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo o výkonu 375 kW.

Boje o co nejlepší čas na Severní smyčce Nürburgringu už dávno nevedou jen supersporty, sporťáky nebo hot hatche, ale také SUV. A právě ty mají nového krále, kterým se stává modernizovaný Mercedes-AMG GLC S 4Matic+. Ten slavný okruh přezdívaný Zelené peklo obkroužil s notářsky ověřeným časem 7 minut, 49,369 sekundy.

 

Mercedes-AMG GLC S tak zajel obdobný čas jako někdejší supersporty – minulý Ford GT to zvládl za 7:52, Lamborghini Murciélago za 7:50. V kategorii SUV pak překonalo Alfu Romeo Stelvo QV, která Nordschleife v roce 2017 objela s časem 7:51,70.

 

Inovované GLC od AMG si přitom nepomáhá nějak zásadně přepracovanou technikou. Vrcholná verze AMG GLC 63 S 4Matic+ je i nadále poháněna čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo o výkonu 375 kW a točivém momentu 700 N.m. U slabší verze AMG GLC 63 4Matic+ je tento agregát pak pořád naladěn na 350 kW a 650 N.m. v obou případech je spárován s pohonem všech kol a devítistupňovým planetovým automatem, který místo obvyklého měniče má lamelovou spojku. K dispozici jsou nadále dvě karosářské verze AMG GLC, SUV a SUV kupé.

 

Mercedes-AMG GLC – technická data nabízených variant
ModelAMG GLC 63 4Matic+AMG GLC 63 S 4Matic+AMG GLC 63 4Matic+ CoupéAMG GLC 63 S 4Matic+ Coupé
Motor4.0 V8 twin-trubo4.0 V8 twin-trubo4.0 V8 twin-trubo4.0 V8 twin-trubo
Zdvihový objem [cm3]3982398239823982
Válce/ventily8/48/48/48/4
Největší výkon [kW/min]350/5500-6250375/5500-6250350/5500-6250375/5500-6250
Točivý moment [N.m/min] 650/1750-4500700/1750-4500650/1750-4500700/1750-4500
Převodovka9A9A9A9A
Max. rychlost [km/h]250 (270*)280250 (270*)280
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,03,84,03,8
Komb. spotřeba [l/100 km]12,212,412,112,3
*S AMG řidičským paketem    

Vrcholná varianta díky tomu zrychlí z 0-100 km/h za 3,8 sekundy, maximální rychlost díky standardně dodávanému AMG řidičskému paketu činí 280 km/h. Slabší AMG GLC 63 je pak na stovce za rovné čtyři sekundy, jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, připlatit si však lze za posunutí omezovače na 270 km/h.

Facelift se tudíž zaměřil primárně na změny designu. Nové jsou přední diodové světlomety i koncová světla nebo 90mm dvojité koncovky výfuku lichoběžníkového tvaru. Za příplatek pak lze objednat nová 21palcová kola nebo speciální grafitově šedou metalízu. Uvnitř najdeme přepracovaný volant s dotykovými plochami nebo jiné ovladače pro nový multimediální systém MBUX s 12,3“ displejem před řidičem a 10,25“ obrazovkou na vrchu palubní desky.

 

Automobil je standardně vybaven elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálem na zadní nápravě, který vylepšuje chování v zatáčkách. Brzdné schopnosti pak může dále vylepšit příplatkový karbon-keramický systém.