Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Cupra Formentor
Cupra Formentor
Cupra Formentor
Cupra Formentor
17 Fotogalerie

Sériová Cupra Formentor míří do Ženevy. Dostane 2.0 TSI, nebo snad pětiválec?

Cupra zatím neoznámila, jaký motor dostane sériová verze konceptu Formentor. Ten byl plug-in hybridem, sériové SUV kupé by ale mělo dostat i konvenční verze.

Značka Cupra, osamostatněná sportovní divize Seatu, se konečně chystá na premiéru svébytného sériového modelu. Dosud představené produkční modely, Ateca a Leon, byly sportovnější deriváty Seatů, nyní se však chystá pravověrně osobité auto. Říká se mu Formentor, je to SUV kupé, a jeho sériovou verzi poprvé uvidíme na nadcházejícím ženevském autosalonu.

Místo premiéry přiznalo samo vedení značky. Sériové auto se tudíž představí přesně rok po premiéře stejnojmenného konceptu, z něhož bude vycházet. Do prodeje se pak dostane v druhé polovině roku.

I přes blížící se premiéru však Cupra Formentor zůstává zahalena množstvím tajemstvím. Víme sice, že základ v podobě platformy MQB poskytla Ateca a že je Formentor o něco delší (a zároveň nižší) než kompaktní SUV od Seatu, to je ale asi tak všechno o její technice.

Loni prezentovaný koncept byl plug-in hybridem, kombinující elektromotor s přeplňovaným čtyřválcem 1.5 TSI o celkovém výkonu 180 kW. Takové ústrojí ale VW Group aktuálně v sériové verzi nenabízí – i nová generace kompaktních plug-in hybridů (Golf, Leon i Octavia) dostanou pod kapotou stávající 1.4 TSI, a tak se dá očekávat, že i Formentor v případě verze PHEV obdrží přeplňovanou čtrnáctistovku.

Plug-in hybrid by ale měly doplnit také konvenční verze. Předpokládá se nasazení 2.0 TSI o výkonu 221 kW právě z Cupry Ateca, který by byl logickou volbou. Vedle něj se však spekuluje také o nasazení nového pětiválce, na němž se prý uvnitř VW Group usilovně tajně pracuje. Pětiválcové motory aktuálně z koncernu využívá pouze Audi, do budoucna ale není vyloučeno jejich nasazení také v modelech ostatních značek skupiny.

Každopádně se očekává, že Formentor bude dostupný výhradně s automatickou převodovkou (v podobě sedmistupňového DSG). Ostatně ani nová Cupra Leon manuál nenabídne. Možností je i standardní zástavba čtyřkolky.

Zatím pak stále není jasné, zda Formentor zůstane Cuprou, nebo zda se nedočkáme i levnějších (a slabších) variant se znaky Seatu. V minulosti se mluvilo o tom, že Seat SUV kupé časem nabídne, jiné zdroje ale naznačují, že jde o projekt vyhrazený výhradně sportovní značce.