Šéf BMW věří, že velké displeje z aut brzy zmizí
Oliver Zipse se jakožto šéf mnichovské automobilky BMW nechal slyšet, že podle něj velké displeje a dotykové obrazovky z aut brzy zmizí. Značka už má připravené náhradní řešení.
Nedávno jsme psali o tom, že se šéf UX designu v automobilce Mercedes-Benz zastává dotykových obrazovek a vidí je v první řadě jako přínos. Byť si jejich limitace a vliv na bezpečnost jízdy uvědomuje, z jeho vyjádření to vypadá, že věří v jejich budoucnost. Teď se nechal slyšet šéf konkurenčního BMW, který to vidí jinak.
BMW na letošním veletrhu spotřební elektroniky CES představilo studii vozu nazvanou i Vision Dee, která krom proměnné barvy karoserie ve velké míře sázela na digitální řešení. Jedním z nich bylo nahrazení displeje infotainmentu, potažmo také digitální přístrojové desky, velkým head-up displejem promítajícím data přes celou šíři čelního skla.

Toto řešení nebylo smyšlenou fičurou konceptu, BMW s ním počítá v sériové výrobě. Nasadí ho už v chytané řadě modelů Neue Klasse, jejíž první zástupci v podobě sedanu a crossoveru by se měli představit v průběhu roku 2025. V rámci veletrhu CES šéf BMW, Oliver Zipse, prohlásil, že je absolutně přesvědčený o blízkém konci velkých displejů na palubní desce.
Zipse také říkal to, co už několik let tvrdíme i my. Podle něj obrovským způsobem rozptylují řidiče, takže by se časem mohlo stát i to, že velké displeje z přístrojových deset vytlačí potenciální úpravy předpisů. Zipse si myslí, že konec podobných řešení přijde spíše dřív než později. Údajně novinářům řekl, že zmizí do deseti let.

Vzhledem k současným trendům se deset let nezdá jako příliš realistický odhad. Zákazníci zatím evidentně mají až na výjimky displeje rádi, změny legislativy nějakou dobu trvají a nové generace aut také nepřichází tak často, aby se případná změna v předpisech projevila rychle a napříč průmyslem. Pokud se BMW podaří navrhnout použitelný velkoformátový displej, který nebude rušit řidiče, změně jedině fandíme.