Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Celý systém se uvede do chodu v okamžiku, kdy se na monitorovacím zařízení významně přiblíží, nebo dokonce protnou křivky teploty vozovky a teploty mrznutí vody na ní
Rozmrazovali jsme most
Rozmrazovali jsme most
Rozmrazovali jsme most
18 Fotogalerie

Rozmrazovali jsme most: Pidistřik stačí

Mostní konstrukce se mohou při teplotách kolem nuly kvůli námraze stát pro řidiče nebezpečnou pastí. Aby bylo riziko karambolu sníženo na minimum, jsou na hlavních tazích nainstalovány rozmrazovací systémy.

Také si pamatujete šokující záběry z televizních zpráv v 90. letech, kdy na sjezdových rampách Barrandovského mostu visely přes svodidla kamiony, které nezvládly na námraze ubrzdit? To, že se s nimi už nesetkáváme, způsobilo nasazení rozmrazovacích systémů na klíčové komunikace, které námraza v zimě postihovala nejčastěji. „Dnes už na takových místech hrozí maximálně ťukance,“ říká Barbora Lišková, mluvčí Technické správy komunikací (TSK).

Abychom se zblízka podívali, jak takové zařízení funguje, postupujeme úzkým pásem mezi svodidly oddělujícími jízdní pásy pražské Severojižní magistrály na mostě překlenujícím Masarykovo nádraží a křižovatku Bulhar. Okolo nás sviští kromě ledového větru i nekončící šňůra vozidel v obou směrech. Aby tu auta nepřekvapila námraza, jsou po celé délce mostu nainstalovány rozstřikovací jednotky. Jedny jsou umístěny mezi svodidly, druhé pak přímo ve vozovce.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!