Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Johan Kristoffersson
Johan Kristoffersson
Rallyekros je atraktivní disciplína a vypadá to, že jí přechod na elektrický pohon zatím výrazně neublížil
Po jednom z vítězných závodů stojí Kristoffersson uprostřed, třetí v cíli, týmový kolega Veiby, stojí vpravo
20 Fotogalerie

Rozhovor se čtyřnásobným mistrem světa Johanem Kristofferssonem: Nejlepší je být první!

Pět titulů mistra světa v rallyekrosu získal Švéd Johan Kristoffersson. Čtyřikrát se mu to podařilo s benzinovým motorem. Letos to dokázal s vozem na elektrický pohon.

Rallyekros jako disciplína se jel poprvé ve Velké Británii v únoru 1967. Od roku 1976 začalo fungovat mistrovství Evropy, které se jezdí dodnes, ovšem už jen v nižších kategoriích. Světový šampionát je registrován počínaje sezonou 2014.

Vzpomenete si na pocity před startem prvního závodu sezony?

Jako první mě překvapilo chování vozu v rychlostech 100 až 180 km/h. Bylo to dáno tím, že se nemusím soustředit na řazení. Samozřejmě jsem věděl, že vůz bude velmi rychlý po startu, ale to byla auta předchozí divize Supercar také.

Bylo složité najít správné nastavení vozu?

Na začátku bylo ošidné najít správné rozložení výkonu a přijít na to, jak správně s vozem zacházet. Na všechno bylo málo času. Důležitá byla komunikace s inženýrem. V první řadě jsme chtěli mít auto co nejrychlejší a následně ho přizpůsobit mému jezdeckému stylu.

Musel jste ho změnit?

Trochu ano. Pomohly mi předchozí zkušenosti z okruhů, kde jsem řídil vozy s předním i zadním pohonem. Mám za sebou také zkušenosti z rallye, kde jsem v minulých sezonách nejezdil jen s jedním typem auta.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!