Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Pavel Bém
Pavel Bém
Pavel Bém (ODS) zaplatil za své stálé poradce nejméně v roce 2008 a to průměrně 89 731 korun měsíčně. V roce 2010 pak za 3 poradce město platilo 288 813 korun.
Pavel Bém na křtu knihy Václava Klause
7 Fotogalerie

Rozhovor s Pavlem Bémem o dopravě: Praha musí mít koule!

Za jeho vládnutí vznikla v hlavním městě poslední významná stavba: tunelový komplex Blanka. Proč se představitelům Prahy v tomto směru dlouhodobě nedaří? I o tom jsme si povídali s Pavlem Bémem, někdejším primátorem.

Setkáváme se v pražském Středisku pro psychoterapii a rodinnou terapii Anima, kde má někdejší primátor Pavel Bém moc hezky zařízenou ordinaci: v podstatě připomínající obývák.

Myslíte si, že Praha byla v posledních letech vůči motoristům nepřátelská?

Objevily se naivní, až bych řekl infantilní vize politické reprezentace. Ty jsou postavené na úvaze, že v Praze mohou lidé jezdit do práce a nazpět na kole. Samozřejmě že mohou. Ale jde o nepatrný zlomek, je to malinká část pražské populace. Je bezohledné vůči absolutní většině favorizovat velmi malou skupinku lidí. A upozorňuji, že to říkám coby vášnivý cyklista, který po Praze rád jezdí. Víte, zodpovědná politická reprezentace musí vidět realitu a být schopna vnímat potřebu významné většiny obyvatel. Musí být schopna preferovat je před zájmy absolutně minoritních cílových skupin.

Ke kterým dalším věcem bylo vedení Prahy v minulých letech náchylné?

Mimo rozum postrádající favorizaci cyklistů – a znovu zdůrazňuji, že cyklisté do Prahy patří – v Praze bují postmoderní móda všech koloběžek a elektrických koloběžek. A to nejen v centrální části města, nýbrž i v hustě osídlených navazujících částech. To považuji za obří riziko!

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Auto.cz

Proč?

Protože narážíme na lidi intoxikované vším možným, blázní na koloběžkách tu dva tu tři, motají se. Aktuálně samozřejmě vznikají absurdní nápady, že v úzkých pražských uličkách budeme my motoristé jezdit metr a půl od tohoto pohybujícího se tělesa. Což většinou možné není. Zkrátka a dobře přišla reprezentace, která hloupě začala preferovat a fetišizovat minority. Hnutí Praha sobě nás chce všechny posadit na kola, Piráti na koloběžky, čímž se jen ohrožuje bezpečnost Pražanů.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!