Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Petr Nikodém
Mistr Evropy Petr Nikodém v plném tempu na trati za volantem stroje, jehož design připomíná českou národní vlajku
Petr Nikodém
První chvíle krále evropského autokrosu poté, co vítězně protnul cíl finálové jízdy
31 Fotogalerie

Rozhovor s autokrosařem Petrem Nikodémem: Česko má mistra Evropy!

Michal Štěpanovský

Autokrosový jezdec Petr Nikodém získal titul mistra Evropy v královské třídě Superbuggy. Po patnácti letech dokázal vyhrát v této kategorii Čech.

Na starém kontinentu existuje autokrosový šampionát od roku 1977. Za pětačtyřicet let jeho fungování ho dokázalo v nejvyšší kategorii vyhrát pouze osm Čechů.

Co dělá šampion, když nezávodí?

Většinu času trávím v naší rodinné firmě, Máme nový showroom v Klíčanech u Prahy, kde prodáváme karavany a obytné vozy. Vedle toho ještě půjčujeme velké karavany produkcím, když se natáčejí filmy nebo reklamy. První tři měsíce letošního roku probíhaly dost hekticky, protože jsme stěhovali firmu do nových prostor a současně museli chystat auto na novou sezonu. Minimálně měsíc jsme trávili dvanáct hodin denně v práci a poté připravovali věci na sezonu. Na první závod jsme přijeli s rozebranou buginou a na místě ji dávali dohromady. Tahle příprava je v celém roce nejsložitější.

Video placeholder
Škoda Buggy - Škoda muzemu • auto.cz

Takže se v současné době věnujete práci v kanceláři?

Už chápu, když někteří naši soupeři vynechají ročník, protože si musí vlastním byznysem vydělat prostředky na to, aby mohli závodit. Hned víkend po skončení sezony jsme byli na výstavě v Brně. Další víkend nás v showroomu někdo vykradl, takže jsem s kolegy z práce strávili nějaký čas výslechy na kriminálce. To byly poslední dva víkendy, a tak doufám, že další budou klidnější.

Jak funguje závodní tým?

Když to sečtu, je nás docela hodně. Vnitřní kruh tvoří otec jako šéf týmu, který se stará o logistiku a organizační věci. K tomu jsou tři mechanici, kteří pracují na zaměstnanecký poměr, dva z nich jezdí na každé závody. Vnější kruh tvoří specialisté na motory, elektroniku, převodovku, plasty atd. Někteří s námi jezdí na většinu závodů, jiní mají práci spíše mimo závody, a tak není potřeba, abychom na závodě byli všichni najednou. Většinou se jedná o spolupracovníky, kteří s námi pracují řadu let. Řádově nás je kolem třiceti, aby auto mohlo fungovat na nejvyšší úrovni.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!