Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mobilize Limo
Mobilize Limo
Mobilize Limo
Mobilize Limo
35 Fotogalerie

Renault Mobilize Limo je tu: Původem čínský sedan chce v Evropě lákat hlavně taxikáře

Mobilize Limo je 4,67 metru dlouhý sedan poháněný elektromotorem o výkonu 110 kW. Původně vznikl pro Čínu, nabízen bude ale i v Evropě.

Renault na začátku roku zveřejnil nový strategický plán aliance, který znamenal i novou diverzifikaci jednotlivých značek. Dacia a Lada se zaměří výhradně na levná auta, Renault na mainstreamové kategorie či užitkové modely a Alpine na sportovní vozy. K těmto značkám navíc nově přibylo Mobilize, orientované na nové služby mobility. Ta nyní představuje své první sériové dílo, sedan Mobilize Limo.

Jeho příchod značka naznačila už při své lednové prezentaci, na níž už odhalilo prototyp mikroauta Mobilize EZ-1. Stejně jako on je Mobilize Limo elektřinou poháněný automobil, nejde však o mikrovozítko, ale kompaktní sedan.

Mobilize Limo je totiž 4,67 metru dlouhý, 1,83 metru široký a 1,47 metru vysoký automobil s rozvorem 2,75 metru, který vznikl ve spolupráci Renaultu s čínskou automobilkou Jiangling Motors Group (JMCG). To se už podepisuje na samotném vzhledu, Mobilize Limo totiž už dříve debutovalo jako JMEV Yi. Duo sedanů ze společného podniku Renaultu a Jianglingu má totiž shodný design využívající poměrně kontroverzní příď s vertikálně orientovanými světlomety.

Interiér pak sází na moderní koncepci dvou opticky navazujících displejů. Ten od přístrojového štítu má úhlopříčku 10,25“, ten dotykový od infotainmentu pak 12,3“.

O pohon se stará elektromotor o výkonu 110 kW a točivém momentu 220 N.m, který vůz rozpohybuje z 0-100 km/h za 9,6 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 140 km/h. Lithium-iontové baterie s kapacitou 60 kWh pak mají postačit na ujetí zhruba 450 kilometrů podle metodiky WLTP. Vůz přitom umožňuje také rychlodobíjení stejnosměrným proudem, během něhož za 40 minut získáte energii na ujetí dalších asi 240 km.

Jelikož je Limo dílem značky zaměřené na nové služby mobility, je těmto úkolům přizpůsoben. Primárně je totiž určen pro taxi služby, společnosti zajišťující osobní přepravu nebo velké firemní fleety. Limo dokonce ani nepůjde koupit, k dispozici bude výhradně prostřednictvím pronájmu.

Limo má proto speciálně navrženou sedačku řidiče pro co nejvyšší komfort a ergonomii. Dlouhý rozvor a plochá podlaha má zajistit dostatek prostoru pro cestující vzadu. Zadní lavice pojme tři dospělé osoby, přístup sem zajišťují široce otevírané dveře. Navíc pasažéři mají vlastní ovládání ventilace, stejně jako ovládání hlasitosti rádia. Zavazadelník s objemem 411 litrů pak má být dostatečný i pro velké kufry.

Mobilize slibuje také skvělou ovladatelnost ve městě, díky jen 11,2m poloměru otáčení. Plusem má být i bohatá bezpečnostní výbava už v základu, jako je adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu nebo rozpoznávání značek.

Nový sedan se veřejnosti poprvé ukáže na nadcházejícím autosalonu IAA v Mnichově. Hned nato vyrazí do služby skupina 40 vozů, aby prezentovala své vlastnosti. K pořízení pak auto bude na evropských trzích od druhé poloviny roku 2022.