
Renault Mégane R.S. pod drobnohledem: Podívejte se na spoustu detailů v obsáhlém videu

Renault Mégane R.S. se v nabídce francouzské automobilky prvně objevil s příjezdem druhé generace a dodnes je provedení s třídveřovou karoserií považováno za jeden z nejlepších ostrých hatchbacků všech dob. Není divu, že byl příchod nové generace očekáván s napětím. Renault nás pořádně napínal a s premiérou si dával na čas.
Prvně jsme se na oficiální odhalení těšili letos v květnu, kdy k němu mělo dojít v rámci Velké ceny Monaka vozů Formule 1. Kde jinde představit nový sportovní vůz než v uličkách legendárního městského okruhu? Mégane R.S. se tu sice objevil, pilot Nico Hülkenberg však seděl za volantem vozu s vrstvou maskování. Na plnohodnotnou premiéru jsme si tak museli počkat až na letošní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem.
Srdcem vozu je 1,8litrový čtyřválec TCe s výkonem 206 kW a točivým momentem 390 N.m v pásmu od 2400 do 5000 otáček. Tyto specifikace platí pro varianty Sport (běžný otevřený diferenciál) a Cup (typ torsen). Absolutním vrcholem nabídky bude provedení Trophy s výkonem 221 kW a 400 N.m točivého momentu. Pro nadšence staré školy nesmíme opomenout fakt, že Mégane R.S. bude vedle šestistupňové samočinné převodovky nabízet i manuální ústrojí o stejném počtu stupňů.
V přiloženém videu se francouzská značka zaměřuje nejen na svěží vnější design či interiér s prémiovými materiály, ale i jízdní vlastnosti. Ty na závodním okruhu opět prezentuje Nico Hülkenberg a ozkoušet tak může třeba aktivní řízení všemi koly 4Control, které se ve třídě ostrých hatchbacků objevuje poprvé.
My s napětím vyhlížíme ještě jedno očekávané video. Šušká se, že se Renault pokusí o rekord na legendárním Nürburgringu, kde chce sesadit konkurenční Hondu Civic Type R a stát se nejrychlejší předokolkou. Aby se to povedlo, musí Mégane R.S. urazit okruh za méně než 7 minut a 43,8 sekund, což je hodnota, za kterou to zvládl japonský sok.