Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT
79 Fotogalerie

Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT – Hybridy v malém provedení

Leoš Káňa

Bez elektrifikovaných pohonných jednotek si současné osobní automobily už ani neumíme představit. Plnohodnotných hybridů ale mezi malými městskými hatchbacky moc nenajdete. Tradičním propagátorem této technologie je Toyota Yaris. Její hegemonii se snaží narušit Renault s modelem Clio.

Jak to podle návrhu emisní normy Euro 7 vypadá, bez výrazné elektrifikace se žádná osobní auta v budoucnu neobejdou. Ani malá městská, která patří k nejlevnějším vozidlům na trhu. Zatím se v tomto segmentu prosazují zejména mild-hybridní technologie, které cenu tolik nezvedají. Plnohodnotných hybridů, jež dokážou podstatně lépe využívat rekuperovanou energii a jimž se městská zástavba vyloženě líbí, je podstatně méně. K průkopníkům v této oblasti patří Toyota, a tak ani v aktuálním yarisu hybrid nechybí. Proti němu jsme tentokrát postavili Renault Clio, protože i francouzská automobilka dokázala vyvinout životaschopný a technicky zajímavý hybridní pohon.

Slušňák a drsňák

Renaut Clio se v současné, páté generaci představil v roce 2019. Čtvrté provedení Toyoty Yaris je jen o rok mladší. Přestože nejde o nejžhavější novinky, není to na nich vůbec znát. Jde rozhodně o designově povedené vozy, i když každý na to jde jiným způsobem. Clio do vínku dostalo elegantní šarm s jednoduchými křivkami, které svým pojetím navazují na předchozí generaci. S čistými tvary dobře ladí i klika zadních dveří zapuštěná do sloupku, takže vůz působí jako kupé. Jediným výraznějším prvkem jsou přední světlomety s diodami denního svícení do tvaru písmene C.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Auto.cz

To yaris rozehrává výrazně složitější hru tvarů a prolisů. Masivní maska chladiče opticky spojená s žebrováním v nárazníku dává Japonci podstatně agresivnější výraz. Dynamičtěji působí i pořádně vystouplé lemy zadních blatníků, takže při pohledu zpředu a hlavně zezadu má toyota rozkročený atletický postoj.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!