Registrace nových aut v roce 2022: Na dvě stě zapomeňme
Pět let zpátky se mluvilo o tom, jak bude v Česku přibývat 300.000 nových aut ročně. Realita? Už to není ani 200.000…
Místo aby se po covidu zvedl, prodej nových osobních aut v Česku meziročně o 7 % zvadl. Po mnoha letech, kdy výsledek navzdory čínské chřipce pravidelně začínal dvojkou a před ní překročil i 270.000 registrací, teď spadl na pouhopouhých 192.087 vozů.
Přitom předpovědi analytiků se před rokem točily kolem 220.000 osobáků. Proč se to nepovedlo? „Příčin je víc. Na začátku roku nedostatek vozidel kvůli komponentové krizi, na jeho konci nepříznivý ekonomický vývoj. A mezi tím válka,“ říká Josef Pokorný, tajemník Svaz dovozců automobilů, který se statistikami přišel minulý týden.

Bratrské přesuny
V žebříčku značek došlo jen k málo pohybům, první pětka zůstala úplně stejná jako v roce 2021: Škoda, Hyundai, Volkswagen, Toyota a Kia. Někde jsou zajímavé posuny mezi „sourozenci“: hodně si polepšily třeba Dacia či Cupra, ale zase spadly Renault a Seat.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!