Range Rover Evoque přijíždí v omlazeném balení. Novinkou je tříválec a filtrace zápachu
Druhá generace kompaktního prémiového SUV Range Rover Evoque prošla úpravami pro modelový rok 2021. Co všechno se změnilo?
Rodina vozů Range Rover slaví 50. výročí, což se automobilka rozhodla promítnout i do omlazeného SUV Evoque. Vrcholová verze Autobiography Edition tak přijíždí s výraznými a elegantními detaily karoserie a ještě luxusnějším interiérem. Nabídku pro letošní rok rozšíří rovněž Evoque Nolita Edition (pojmenovaný po výrazné kontrastní střeše Nolita Grey). Tato edice je postavena na základě Evoque S a je inspirována módní čtvrtí v New Yorku, přičemž dostává výhradně plug-hybridní pohon.
Když jsme u těch motorů, také tady hlásí automobilka nespočet novinek. Tou hlavní je příchod 1,5litrového tříválce Ingenium (P160), jenž dodává výkon 118 kW (160 k) a 260 newtonmetrů točivého momentu. Jde o stejný motor, který již od začátku letošního roku pohání plug-in hybridní verzi P300e. Motor se pojí s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem předních kol, přičemž základní cena s tímto motorem je 1.071.576 Kč. Na ceny dalších verzí si ještě musíme počkat.

Horkou novinkou je také zbrusu nový multimediální systém Land Rover Pivi. Samostatný datový plán a baterie znamenají, že je systém připraven k provozu od okamžiku zapnutí. Aktualizace softwaru jsou k dispozici bezdrátově prostřednictvím zabudovaného datového připojení a lze je dokonce naplánovat na vhodnou dobu. Snadnější je teď i streamování hudby. Služba Spotify je integrována přímo do menu infotainmentu, ke kterému se mohou naráz připojit až dva smartphony.
Nezapomnělo se ani na bezpečnostní a asistenční systémy. Například nový Rear Collision Monitor používá radary k neustálému sledování zadní části vozu, což znamená, že je připraven omezit závažnost nárazu. Použité prostorové 3D kamery zase dovolují řidiči až do rychlosti 30 km/h vidět, co se děje kolem vozu, což usnadňuje manévrování a navigaci v obtížném terénu.