Rady před koupí Fordu Focus RS: Je to zvíře zahnané do klece!
Na někdejší Escort RS Cosworth navázal v roce 2002 Focus RS. S charakteristicky modrým lakem a výrazným bodykitem se ihned po svém uvedení stal předmětem vášně a chtíče mnoha nadšenců do aut. A to mu zůstalo dodnes.
Výchozím bodem vývoje a stavby Focusu RS se stal základní sportovní model ST170. Focus RS šel ovšem mnohem dále, takže rozdíl zdaleka nespočívá pouze v přeplňovaném motoru. Za prvním Focusem RS stál závodní tým Ford TeamRS Group. Jiné prameny ale uvádějí oddělení pro zvláštní produkty SVE (Special Vehicle Engineering). V každém případě se na vývoji vozu podílela také známá firma Tickford Engineering. Úpravy byly tak rozsáhlé, že lze mluvit skoro o samostatném modelu.
Dnes, po 18 letech od ukončení produkce, to však přináší majitelům tohohle exota nemalé problémy a vyžaduje jistou dávku shovívavosti, nemluvě o nadšení. Své o tom ví Patrik Valut, nadšenec a vlastník už druhého Focusu RS Mk1. A také aktivní člen britské komunity majitelů tohoto stroje Imperial Blue RS Owners, pojmenovaného podle jediného laku karoserie imperial blue. A dále coby člen obdobného, byť přirozeně mnohem menšího česko-slovenského sdružení Ford Focus RS Mk1 Owners CZ+SK, který má v současnosti 42 aktivních členů – majitelů původního RS.
Zmíněná modrá barva byla skutečně jedinou. Šlo o speciální odstín. „Kód této barvy je Q3 a je zajímavé, že ve skutečnosti existovala údajně ve dvou odstínech. Ten pro auta prodaná v Japonsku a pro zbytek,“ říká na úvod k RS Patrik Valut.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!