Půjčovna Hertz se zbavuje části elektromobilů. Nahradí je spalováky
Americká společnost plánuje prodat až 20.000 elektrických aut. Mohou za to vysoké náklady na jejich opravy. Místo nich pořídí vozy se spalovacími motory, primárně na benzin.
Globální sít půjčoven aut Hertz z Floridy se chystá zbavit části elektromobilů. Na trh s ojetinami hodlá vrhnout až 20 tisíc vozů, což představuje zhruba třetinu tamní flotily aut s lokálně bezemisním pohonem a 11 % všech vozů, které Hertz po světě pronajímá. Za tímhle krokem stojí především vysoké náklady na opravy, které ve srovnání s konkurencí se spalovacími motory dosahují až dvojnásobku. Z vydělaných peněz místo toho nakoupí automobily s benzinovými motory.
Většinu ze zmíněných dvacet tisíc exemplářů budou tvořit domácí tesly, které mají v rámci firemního vozového parku 80% zastoupení. A právě modely americké automobilky jsou tím největším „troublemakerem“. V jejich případě se totiž vysoké náklady na opravu mísí s dalším finančním rizikem.
Tesla totiž v uplynulých měsících přišla s agresivní cenovou politikou, kterou sice láká zástupy nových zákazníků, ty stávající ovšem staví do velmi nepříjemné pozice. Slevy dosahující až stovek tisíc korun totiž negativně ovlivňují zůstatkovou hodnotu dříve prodaných vozů, což netěší především leasingové společnosti, respektive majitelé velkých flotil. Dřívější kalkulace zůstatkových hodnot při určitém stáří a nájezdu proto mohli hodit rovnou do koše.

Sázka na širokou elektrickou flotilu vyjde Hertz dost draho. Ztráta při prodeji dvaceti tisíc aut má dosahovat zhruba 245 milionů dolarů, tedy okolo 5,5 miliardy korun. Při přepočtu na jeden vůz se jedná o 12.250 dolarů (asi 275 tisíc korun).
Pro americké zájemce o elektromobil se však jedná o dobrou zprávu. Například nejhojněji zastoupená Tesla Model 3 začíná okolo 22 tisíc dolarů (494.000 Kč), větší SUV Model Y se pohybuje od zhruba 33.500 do 41.000 dolarů (750 až 920 tisíc korun). Chevrolet Bolt EUV je pak za podobné peníze jako Tesla 3, ovšem s nižším nájezdem.