První tuning pro nové BMW M5 je tady. Sedan i kombi dostanou 800 koní!
Německý tuner Manhart Performance představuje první tuning pro novou „M-pětku“. Zatím se však neodvážil sahat do elektropohonu.
Zcela nové BMW M5 s kontroverzním těžkým plug-in hybridem se už brzy objeví i na českých silnicích a neoficiální soutěž o nejrychlejšího tunera zná jméno svého vítěze. Vůbec první tuningovou společností, jež pro mnichovskou novinku stihla vyvinout a uvést první zvýšení výkonu, je německý specialista Manhart Performance. Ten už tradičně upravuje snad všechny sportovní bavoráky.
Nové BMW M5 je spolu s luxusním SUV BMW XM jedním z prvních modelů značky s novým vidlicovým osmiválcem s elektrifikací M Hybrid. Dokonce i zkušení tuneři se musí s pro značku inovativní technikou nejprve seznámit, a tak se Manhart u své první úpravy „M-pětky“ rozhodl zasáhnout pouze do spalovacího motoru a elektromotor v osmistupňovém automatu od ZF nechal bez povšimnutí.
Manhart sice neuvádí, jaké novinky si pro osmiválec BMW M5 připravil, ale říká, že kombinovaný systémový výkon novinky vzroste ze standardních 535 kW (727 koní) na 588 kW (800 koní). Tuningovou úpravu totiž zatím ukazuje pouze na počítačových renderech a bude dostupná pro standardní limuzínu i praktické kombi s obchodním pojmenováním Touring.

Tuningový paket od Manhartu je alternativou k oficiálním doplňkům z továrního katalogu M Performance Parts a zaujme přepracovaným předním splitterem, bočními prahy i zadním difuzorem. Novým stylingovým prvkem je i zadní křídlo obou variant a společnost dodává, že nabídne i karbonovou kapotu a svá charakteristická kola Concave One se šesti dvojitými paprsky.
Manhart si další specifika nové úpravy MH5 800E zatím nechává pro sebe a ani neodhaluje její cenu. Jediným dílem se známou cenou jsou kola, jejichž cena se pohybuje v rozsahu přibližně od 100 do 185 tisíc korun podle velikosti.