Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
15 Fotogalerie

První dojmy: Suzuki Vitara

Novou generací modelu Vitara se Suzuki vydává do vod Škody Yeti, Opelu Mokka nebo Mitsubishi ASX. Zaujmout chce vzhledem a úspornými motory.

Předně je třeba si ujasnit, s kým máme tu čest. Nová Vitara totiž není náhradou za offroad jménem Grand Vitara, ale je postavena na základě modelu SX4 S-Cross. Jedná se tedy o klasického zástupce dnešních SUV, která tráví většinu času v příměstských oblastech a do terénu se podívají pouze občas.

Nová Vitara na délku měří 4.175 milimetrů, je 1.775 milimetrů široká a 1.610 milimetrů vysoká. Rozvor náprav má rovných 2.500 milimetrů, celkově je tedy vůz „o číslo“ menší než SX4 S-Cross. Stejně jako v případě Škody Yeti se i zde můžete rozhodnout, zda sáhnete po městské nebo offroadové verzi. Ty se však liší pouze designovým ztvárněním karoserie. Světlé výšky 185 milimetrů se tedy dočkáte v každém případě.

Na stánku Suzuki vůz jednoznačně vyčníval, působí velmi robustním dojmem a v městské džungli se rozhodně neztratí. Interiér se vydal cestou minimalizace tlačítek a takříkajíc „poevropštěl“, což se odrazilo na ztvárnění středové konzole s příjemně působícími plasty či jednoduchých výdeších ventilace, mezi kterými najdeme analogové hodiny.

Probojovat se davem obdivovatelů bylo těžké, v každém případě však platí, že se uvnitř najdou místo i osoby většího vzrůstu a problém nevzniká ani vzadu nad hlavou. Rovněž musím ocenit množství odkládacích prostor, zavazadelník o základním objemu 375 litrů však na konkurenci z Mladé Boleslavi ztrácí.

Jak již bylo řečeno, přebírá Vitara řadu prvků z modelu SX4 S-Cross a to včetně pohonu všech kol AllGrip s elektromagnetickou mezinápravovou spojkou. Zvolit si můžete mezi režimy Auto, Sport, Snow a Lock, v každém případě dojde ke změně distribuce točivého momentu mezi nápravami.

Stejně jako v případě S-Crossu bude vůz dostupný se zážehovou šestnáctistovkou VVT (88 kW a 156 N.m) vznětovým čtyřválcem 1.6 DDiS (88 kW a 320 N.m). První ze zmíněných agregátů bude standardně spolupracovat s manuální pětistupňovou převodovkou a za příplatek dostanete šestistupňový automat. U turbodieselu si vybrat nemůžete, manuální převodovka však má šest rychlostních stupňů.

Zajímavost představuje zadní náprava – i když je Vitara vybavena pohonem všech kol, dostanete „pouze" torzní příčku a vlečená ramena. Je to zkrátka řešení Suzuki, které však má dobrý vliv na celkovou hmotnost – vůz totiž v základu váží 1075 kilogramů, nejlehčí čtyřkolka s motorem 1.6 VVT je o 95 kilogramů těžší.

Nová generace Suzuki Vitara se v Česku objeví v dubnu příštího roku. Základní ceny prozatím neznáme, redakční odhad však míří někam ke čtyřem stům tisícům Kč.

Video placeholder
První dojmy: Suzuki Vitara • Auto.cz