Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Suzuki Celerio
Suzuki Celerio
Suzuki Celerio
Suzuki Celerio
18 Fotogalerie

První dojmy: Suzuki Celerio

Suzuki Alto a Splash nahradí jediný model. Jmenuje se Celerio a evropskou premiéru slaví v Ženevě.

Letošní ženevský autosalon je ve znamení nových minivozů. Zatímco Renault Twingo a kolínská trojčata jsou hravými autíčky, Suzuki Celerio je naopak velice vážným vozem. Má tak blíže dřívějšímu Altu, než modelu Splash.

Na první pohled je patrné, že novinka od Suzuki bude cílit na starší klientelu než jeho zmínění konkurenti. Zatímco Twingo a 108/Aygo/C1 jsou v Ženevě vystaveny v pestrobarevných karoseriích lákajících mladé řidiče, seriozní světle modrou nebo žlutozelenou zřejmě ocení spíše jejich rodiče.

Design Celeria je nenápadný, automobil ničím nešokuje. Výraznými prvky je pouze oplastovaná dolní část karoserie u jednoho z vystavených vozů, jehož záď zároveň zdobí střešní spoiler. Výhodou nevýrazného designu ale bývá fakt, že takové automobily pomalu stárnou. Čas napoví, zda to bude platit také u Celeria.

Uvnitř vládne ponurá atmosféra, zvlášť po přesednutí z hravého Twinga s výraznými barevnými prvky na palubní desce. Palubní deska Celerie je černá, jediným ozdobným prvkem je stříbrná lišta obklopující středovou konzoli ve tvaru písmena U.

Použité plasty jsou tvrdé, vypadají však vcelku bytelně. Laciným prvkem je páčka od otevírání palivové nádrže, která vyčnívá z podlahy, z rozříznutého koberce. Ještěže se tato páčka ukrývá před sedadlem a řidič ji tak nemá neustále na očích.

Na zadních sedadlech se sedí pohodlněji než v Twingu. Lavice je umístěna vysoko, 40 centimetrů nad podlahou, nad sedákem je 94 centimetrů, o centimetr více než ve francouzském konkurentovi. Pohodlí překvapuje i kvůli tomu, že rozvor Celeria měří 2.425 mm, což je o 65 mm méně než u Twinga.

Zavazadelník Celeria je na poměry třídy velký. Jeho objem činí 254 litrů, je široký 102 cm, dlouhý 55 cm a pod plato vysoký 54 cm, pod podlahou je i místo na rezervní kolo. V této části se odhaluje nevýhoda koncepce Twinga, které má motor umístěný vzadu. Podlaha kufru Twinga leží výše, prostor na rezervu tu opravdu není.