Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
17 Fotogalerie

První dojmy: Audi TT Roadster

Zvenku ostré hrany, uvnitř moderní obrazovka. TT Roadster přebírá prvky z třetí generace kupé.

Letošní rok je ve znamení mezigenerační výměny Audi TT. V březnu na ženevském autosalonu debutovalo kupé, nyní půl roku poté přichází otevřený Roadster. Do prodeje zamíří se třemi dvoulitrovými motory.

TT bylo dosud známé především jako automobil pro slečinky, což se třetí generace snaží svými ostře řezanými křivkami změnit. Přestože je auto ve své třetí generaci mužnější než kdysi, stále se však u Roadsteru nemůžeme zbavit pocitu, že to je auto pro holky.

Nástup do dvoumístného interiéru ale naznačí, že by se přece jen mohlo jednat o macho sporťák. Sedačky s výrazným bočním vedením posádku příjemně obejmou, volant má ideální průměr i silnější věnec. Specialitou jsou jeho ramena, věnec se středem volantu spojují jen tenké lišty. Výhled ven však omezují tlustší A-sloupky, při natažení střechy pak výhled vzad omezuje menší zadní okno.

Také v Roadsteru nemůže chybět digitální displej, který u nového TT nahradil analogové budíky.

Obrazovka s úhlopříčkou 12,3 palce má ostré zobrazení a přehlednou grafiku. Režimy zobrazení je možné měnit, mezi rychloměrem a otáčkoměrem je možné zobrazit mapu navigace, kterou díky tomu má pilot přímo na očích.

Elektricky ovládaná plátěná střecha se rychle natahuje, natažení i složení trvá rovných 10 sekund, přičemž tento proces může probíhat až do rychlosti 50 km/h. Základem je černé plátno, k dispozici bude i titanově šedé provedení a odstín nazvaný jive.

Zavazadelník nabízí slušný objem 280 litrů, který nijak neomezuje složená střecha. Zavazadlový prostor je poměrně dlouhý – má 101 cm, jeho využití však omezuje menší vstupní otvor, který je široký 90 cm a vysoký 44 cm.

Roadster ale není jedinou pařížskou novinkou s dvěma T v názvu, opodál stojí ještě koncept TT Sportback. Rudý koncept s elegantní siluetou je velice reálnou možností, o jakou karosářskou verzi by se model TT mohl rozrůst. TT Sportback je velice pohledný, jeho přídi dominuje výrazná, ostře řezaná maska single frame, která spolu s nízkou střechou (koncept je vysoký jen 1,34 metru) opticky rozšiřuje přední partie auta. Silueta je ve srovnání s kupé ladně prodloužená, Sportback je proti kupé mimochodem o 29 centimetrů delší.

Osobně bych řekl, že TT Sportback by mohlo být nejhezčí verzí TT. Navíc zpracování konceptu naznačuje, že má auto velice blízko sériové výrobě. Škoda, že si případné sériové provedení zřejmě neponechá výraznou masku konceptu, ale spíše se přiblíží již prodávanému kupé a Roadsteru. Jen je otázka, zda by sportovně laděný liftback příliš nekonkuroval podobně velkému A3 Sedan.