Prodloužený VW ID.Buzz oficiálně: Konečně pojme celou kapelu, díky nové baterii nemusí hrát jen za humny
Delší rozvor, šest až sedm míst k sezení, ale i důležité technické inovace. To je výčet novinek prodlouženého Volkwagenu ID.Buzz, který se světu představuje právě dnes.
Elektrická dodávka VW ID.Buzz už je nějaký čas součástí českého trhu. Doposud však byla k dispozici jen v „krátkém“ provedení s pětimístnou konfigurací. To se brzy změní, neboť dnes se světu slavnostně představila prodloužená verze, jež pojme až sedm cestujících.
ID.Buzz LWB: prodloužená 7 místná verze
Busík s označením LWB (long-wheelbase) má na délku 4962 mm, přičemž rozvor samotný si polepšil o 250 milimetrů. I díky tomu se do auta vejde třetí řada sedadel pro další dva cestující. Maximem je tedy sedm míst, alternativně však bude k dispozici i konfigurace o šesti sedadlech. Navíc se prodloužený ID.Buzz chlubí až 2469 litry úložného prostoru. Brzy tedy půjde o jeden z největších a nejpraktičtějších elektromobilů na našem trhu.
Nový elektromotor a delší dojezd
Novinky však nejsou jen kosmetické. S větším rozvorem se otevřel prostor pro nasazení větší baterie. Akumulátor má kapacitu 85 kWh a spolupracuje s novým zadním elektromotorem o výkonu 210 kW. Ano, jde o techniku, která se prvně představila v elektrické vlajkové lodi VW ID.7. Automobilka zatím dojezd prodloužené verze nespecifikuje, určitě to ale bude více než maximálních 423 km, které dnes nabízí standardní busík se 150 kW a 77kWh baterií.

S novým motorem si polepšila i maximální rychlost z původních 145 na 160 km/h. Vůz je na stovce za 7,9 s. Příští rok však dorazí provedení GTX se dvěma elektromotory o systémovém výkonu 250 kW a pohonem všech kol, které stovku zdolá za 6,4 sekundy.
Mnoho inovací ve výbavě
Mezi další inovace patří head-up displej, nová generace multimediálního systému či možnost parkování na dálku prostřednictvím chytrého telefonu. Nově navržené je rovněž panoramatické střešní okno s chytrým sklem, které nepotřebuje tradiční roletku. S plochou 1,5 metru čtverečního jde o největší skleněnou střechu, jakou kdy Volkswagen u sériového automobilu nasadil. Severoamerické verze dodávky dostanou také ventilovaná sedadla vpředu a osvětlené logo VW na přídi.
Prvních prodloužených busíků se na cestách dočkáme v roce 2024. Sériovou produkci po boku nového Multivanu obstará závod VW Užitkové vozy v německém Hannoveru. Právě tady se koncem června uskuteční slavnostní premiéra vozu. A to v rámci akce značky, na které je očekávána účast zhruba 6000 ikonických busíků.
