Prodej nových osobních aut v Německu: Cupra válí, Opel padá, elektromobily letí vzhůru
Prodeje aut v Německu začaly letos zajímavě. Seat a Cupra mají nebývalou pozici, Škoda si dál drží vysoký standard. Statistika také tentokrát pomáhá elektromobilům.
Lednové prodeje aut v Německu ukazují nečekaný úspěch Seatu, tedy přesněji značek Seat a Cupra. Jejich sečtené registrace (13.846 vozů) už se téměř vyrovnají těm nejprodávanějších značkám.
To podobné platí u modelu Leon. Opět pokud se sečtou prodeje pod značkou Seat i ty pod značkou Cupra, vůz se alespoň za leden prodává téměř stejně dobře jako Škoda Octavia.
Je teda pravda, že Cupra má být zcela nová značka a na sčítání prodejů se asi nebudou zástupci automobilky tvářit, ukazuje to ale, že jim to nejspíše funguje a dokáží ve výsledku oslovit více zákazníků.
Prodej aut v Německu podle značek (leden 2025) | |||
Značka | Prodeje | Meziroční změna | Pozice značky v roce 2024 |
1. Volkswagen | 46.381 | +12 % | 1. |
2. Mercedes | 19.727 | -8 % | 2. |
3. Škoda | 16.526 | -1 % | 4. |
4. BMW | 16.228 | +1 % | 3. |
5. Audi | 14.645 | -5 % | 5. |
6. Seat | 7.894 | +3 % | 7. |
7. Ford | 7.668 | +4 % | 8. |
8. Opel | 6.930 | -45 % | 6. |
9. Hyundai | 6.111 | -5 % | 10. |
10. Cupra | 5.952 | +148 % | 18. |
Změna také vedla k tomu, že španělský původ auta je na německém trhu nyní čtvrtý nejčastější po německém, českém a japonském. Samotná Cupra se také na úkor Toyoty dostala do desítky nejprodávanějších značek.
Z pohledu značek se příliš nedaří Opelu, který meziročně ztratil skoro polovinu prodejů. Tesla dokonce 60 procent. Ztrácí i Toyota, Dacia a Hyundai. Obecně tato trojice nemá v Německu zdaleka takovou pozici jako v Česku.
Výrazný růst pak vedle Cupry vykazuje Volvo, daří se Renaultu i Volkswagenu a dál svižně rostou čínské značky.
Prodej aut v Německu podle modelů (leden 2025) | |||
Značka | Prodeje | Meziroční změna | Pozice značky v roce 2024 |
1. VW Golf | 7.687 | -23 % | 1. |
2. VW Tiguan | 6.657 | +4 % | 3. |
3. VW T-Roc | 6.459 | +48 % | 2. |
4. Škoda Octavia | 4.078 | -9 % | 4. |
5. Seat/Cupra Leon | 3.922 | +24 % | 9. |
6. VW Passat | 3.776 | +21 % | 5. |
7. Mercedes GLC | 3.143 | +31 % | 15. |
8. VW ID.7 | 3.140 | +2.111 % | 69. |
9. Škoda Enyaq | 3.056 | +110 % | 30. |
10. VW Transporter (osobní) | 2.852 | -5 % | 12. |
Z Německa také přichází zprávy o prudkém růstu prodejů elektromobilů. Tady jde ale hlavně o vliv statistiky. Loni v lednu se prodeje zřítily a srovnávací základna je tak nízko. Spíše se dá říci, že prodeje aut do zásuvky se vrací k normálu a dotační horská dráha přelomu let 2023 a 2024, je už nejspíš minulostí.
Proti lednu 2024 jsou prodeje elektromobilů vyšší o 54 procent, a jde tak o nejvíce rostoucí druh pohonu. Aut na benzin se prodalo o čtvrtinu méně, těch na naftu o pětinu méně, nejčastěji zákazníci přechází k hybridům.
V lednu byl nejprodávanějším elektromobilem v Německu Volkswagen ID.7 následovaný Škodou Enyaq, který je tak stále před svým sourozencem Volkswagenem ID.4/5. Tyto tři modely se také vešly mezi celkově nejprodávanější vozy na trhu.

Mezi hybridy do zásuvky kraluje švédské Volvo XC60 až za ním je Mercedes E Klasse do zásuvky a hybridní Volkswagen Tiguan. XC60 je dokonce celkově jedenáctým nejúspěšnějším vozem v Německu a jde po Mercedesu GLC o druhé nejprodávanější prémiové SUV. Až daleko za ním jsou modely BMW a Audi.
Jsou to údaje jen za jediný měsíc a ovlivnit je mohly i výkyvy v dodávkách. Mnohé naznačené trendy už ale začaly v předchozích měsících a jde tak o jejich potvrzení.