Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Cupra Leon 1.5 eTSI
Cupra Leon 1.5 eTSI
Cupra Leon 1.5 eTSI
Cupra Leon 1.5 eTSI
115 Fotogalerie

Prodej nových osobních aut v Německu: Cupra válí, Opel padá, elektromobily letí vzhůru

Roman Šitner

Prodeje aut v Německu začaly letos zajímavě. Seat a Cupra mají nebývalou pozici, Škoda si dál drží vysoký standard. Statistika také tentokrát pomáhá elektromobilům.

Lednové prodeje aut v Německu ukazují nečekaný úspěch Seatu, tedy přesněji značek Seat a Cupra. Jejich sečtené registrace (13.846 vozů) už se téměř vyrovnají těm nejprodávanějších značkám.

To podobné platí u modelu Leon. Opět pokud se sečtou prodeje pod značkou Seat i ty pod značkou Cupra, vůz se alespoň za leden prodává téměř stejně dobře jako Škoda Octavia. 

Je teda pravda, že Cupra má být zcela nová značka a na sčítání prodejů se asi nebudou zástupci automobilky tvářit, ukazuje to ale, že jim to nejspíše funguje a dokáží ve výsledku oslovit více zákazníků. 

Prodej aut v Německu podle značek (leden 2025)
ZnačkaProdejeMeziroční změnaPozice značky v roce 2024
1. Volkswagen46.381+12 %1.
2. Mercedes19.727-8 %2.
3. Škoda16.526-1 %4.
4. BMW16.228+1 %3.
5. Audi14.645-5 %5.
6. Seat7.894+3 %7.
7. Ford7.668+4 %8.
8. Opel6.930-45 %6.
9. Hyundai6.111-5 %10.
10. Cupra5.952+148 %18.

Změna také vedla k tomu, že španělský původ auta je na německém trhu nyní čtvrtý nejčastější po německém, českém a japonském. Samotná Cupra se také na úkor Toyoty dostala do desítky nejprodávanějších značek.

Z pohledu značek se příliš nedaří Opelu, který meziročně ztratil skoro polovinu prodejů. Tesla dokonce 60 procent. Ztrácí i  Toyota, Dacia a Hyundai. Obecně tato trojice nemá v Německu zdaleka takovou pozici jako v Česku.

Výrazný růst pak vedle Cupry vykazuje Volvo, daří se Renaultu i Volkswagenu a dál svižně rostou čínské značky.

Prodej aut v Německu podle modelů (leden 2025)
ZnačkaProdejeMeziroční změnaPozice značky v roce 2024
1. VW Golf7.687-23 %1.
2. VW Tiguan6.657+4 %3.
3. VW T-Roc6.459+48 %2.
4. Škoda Octavia4.078-9 %4.
5. Seat/Cupra Leon3.922+24 %9.
6. VW Passat3.776+21 %5.
7. Mercedes GLC3.143+31 %15.
8. VW ID.73.140+2.111 %69.
9. Škoda Enyaq3.056+110 %30.
10. VW Transporter (osobní)2.852-5 %12.

Z Německa také přichází zprávy o prudkém růstu prodejů elektromobilů. Tady jde ale hlavně o vliv statistiky. Loni v lednu se prodeje zřítily a srovnávací základna je tak nízko. Spíše se dá říci, že prodeje aut do zásuvky se vrací k normálu a dotační horská dráha přelomu let 2023 a 2024, je už nejspíš minulostí. 

Proti lednu 2024 jsou prodeje elektromobilů vyšší o 54 procent, a jde tak o nejvíce rostoucí druh pohonu. Aut na benzin se prodalo o čtvrtinu méně, těch na naftu o pětinu méně, nejčastěji zákazníci přechází k hybridům. 

V lednu byl nejprodávanějším elektromobilem v Německu Volkswagen ID.7 následovaný Škodou Enyaq, který je tak stále před svým sourozencem Volkswagenem ID.4/5. Tyto tři modely se také vešly mezi celkově nejprodávanější vozy na trhu.  

Video placeholder
Seat Leon SP Vamos • Svět motorů

Mezi hybridy do zásuvky kraluje švédské Volvo XC60 až za ním je Mercedes E Klasse do zásuvky a hybridní Volkswagen Tiguan. XC60 je dokonce celkově jedenáctým nejúspěšnějším vozem v Německu a jde po Mercedesu GLC o druhé nejprodávanější prémiové SUV.  Až daleko za ním jsou modely BMW a Audi. 

Jsou to údaje jen za jediný měsíc a ovlivnit je mohly i výkyvy v dodávkách. Mnohé naznačené trendy už ale začaly v předchozích měsících a jde tak o jejich potvrzení.