Proboha proč? Takto Italové zohyzdili Alfu Romeo Giulia
Turínská karosárna ErreErre Fuoriserie do světa vypustila další svůj výtvor. Na rozdíl od minulosti se ovšem jedná o kontroverzní odkaz na minulost, který spíše než italské automobilové umění připomíná japonské „příšerky“ od Mitsuoky.
Alfy Romeo až na několik málo výjimek patřily a patří mezi nejkrásnější auta vůbec. Atraktivní jsou i aktuální modely, byť elegance předchůdců zejména z 60. let jim trochu chybí. Přesto se najdou odvážlivci, kterým současný design italských vozů připadá málo kreativní.
Například v turínské společnosti ErreErre Fuoriserie evidentně designéři na nových alfách postrádají více odkazů na minulost. Proto nakreslili vlastní vizi, jež odkazuje na historické modely z Turína. Loňský pokus o přiblížení současné giulie té původní dopadl ještě docela dobře. Nejnovější kreace už ovšem postrádá snad všechna estetická měřítka.
Italové se totiž rozhodli vzít vrcholnou variantu Quadrifoglio a přestavět ji na sedan s retro vzhledem odkazujícím na vzácnou homologační sérii Alfy Romeo Giulia TI Super z roku 1963. Výsledkem je ovšem těžko uchopitelná laciná interpretace s oplácanými zadními boky a nehezkými koncovými světlomety, jež připomíná výtvory japonského výrobce Mitsuoka s dlouhodobou zálibou ve stavbě aut s designem připomínající různé vodní tvory (hlavně tedy ryby).
Ačkoliv nové karosářské díly alfě na kráse nepřidávají, nejedná se o žádný laciný sklolaminát, nýbrž o lehká a pevná uhlíková vlákna. Šmolkově modrý sedan vedle estetického zákroku prošel také technickými úpravami, kterým vévodí zvýšení sériového výkonu 2,9litrového šestiválce s dvěma turbodmychadly z 510 na 562 koní. Zakázkový vůz dostal také nový výfuk Capristo a stavitelný podvozek Bilstein.

Pokud by vás snad nejnovější produkt karosárny ErreErre Fuoriserie zaujal, připravte si minimálně 400.000 eur bez daně (asi 9,8 milionu korun). Cena naštěstí zahrnuje i samotný dárcovský vůz, přesto bych během minuty našel asi sto lepších způsobů, jak utratit téměř deset milionů…