Giulia ErreErre Fuoriserie
Giulia ErreErre Fuoriserie
Giulia ErreErre Fuoriserie
Giulia ErreErre Fuoriserie
39 Fotogalerie

Proboha proč? Takto Italové zohyzdili Alfu Romeo Giulia

Ondřej Šámal

Turínská karosárna ErreErre Fuoriserie do světa vypustila další svůj výtvor. Na rozdíl od minulosti se ovšem jedná o kontroverzní odkaz na minulost, který spíše než italské automobilové umění připomíná japonské „příšerky“ od Mitsuoky.

Alfy Romeo až na několik málo výjimek patřily a patří mezi nejkrásnější auta vůbec. Atraktivní jsou i aktuální modely, byť elegance předchůdců zejména z 60. let jim trochu chybí. Přesto se najdou odvážlivci, kterým současný design italských vozů připadá málo kreativní.

Například v turínské společnosti ErreErre Fuoriserie evidentně designéři na nových alfách postrádají více odkazů na minulost. Proto nakreslili vlastní vizi, jež odkazuje na historické modely z Turína. Loňský pokus o přiblížení současné giulie té původní dopadl ještě docela dobře. Nejnovější kreace už ovšem postrádá snad všechna estetická měřítka.

Italové se totiž rozhodli vzít vrcholnou variantu Quadrifoglio a přestavět ji na sedan s retro vzhledem odkazujícím na vzácnou homologační sérii Alfy Romeo Giulia TI Super z roku 1963. Výsledkem je ovšem těžko uchopitelná laciná interpretace s oplácanými zadními boky a nehezkými koncovými světlomety, jež připomíná výtvory japonského výrobce Mitsuoka s dlouhodobou zálibou ve stavbě aut s designem připomínající různé vodní tvory (hlavně tedy ryby).

Ačkoliv nové karosářské díly alfě na kráse nepřidávají, nejedná se o žádný laciný sklolaminát, nýbrž o lehká a pevná uhlíková vlákna. Šmolkově modrý sedan vedle estetického zákroku prošel také technickými úpravami, kterým vévodí zvýšení sériového výkonu 2,9litrového šestiválce s dvěma turbodmychadly z 510 na 562 koní. Zakázkový vůz dostal také nový výfuk Capristo a stavitelný podvozek Bilstein.

Video placeholder
Alfa Romeo Giulia QV • auto.cz

Pokud by vás snad nejnovější produkt karosárny ErreErre Fuoriserie zaujal, připravte si minimálně 400.000 eur bez daně (asi 9,8 milionu korun). Cena naštěstí zahrnuje i samotný dárcovský vůz, přesto bych během minuty našel asi sto lepších způsobů, jak utratit téměř deset milionů…