Příští Toyota GR86 se tříválci zřejmě nevyhne. Panika není na místě
Sportovní kupé bude v nové generaci čekat hned několik zásadních změn.
Aktuální generace modelu GR86 je v prodeji od roku 2021. Nástupce na sebe dost možná nenechá dlouho čekat a dorazí už v roce 2026. Důvodem mají být přísné emisní normy a palivové normy v Japonsku, které vstoupí v platnost v roce 2025 a jsou největším nepřítelem pohonného ústrojí používaného v aktuální generaci.
Plochý atmosférický čtyřválec o objemu 2,4litru, výkonu 172 kW a 250 Nm točivého momentu má nahradit přeplňovaný 1,6litrový tříválec, který sleví úspěch u modelů GR Yaris a GR Corolla. Výkon populárního sportovního kupé se tak může vyšplhat až ke 300 koním.
Tříválcový motor by měl být spárován s hybridním systémem. “Hybridní systémy jsou pro ekologická auta vždy dobrým řešením. Nejen pro osobní, ale také pro sportovní vozy. Dokážeme je vyrobit za menší cenu než elektromobily a víme, jak je udělat zábavnými pro řízení,” řekl Hiroki Nakajima, technologický ředitel Toyoty.
Toyota již má s tříválcovou verzí modelu GR86 zkušenosti. Ta vznikla k účelům testování a vývoje syntetického paliva. Již tehdy se šéfinženýr sportovní divize Gazoo Racing Nayouki Sakamoto nechal slyšet, že tříválcová varianta Toyoty GR86 se v budoucnu pravděpodobně dočká sériové výroby.
Změna pohonného ústrojí nebude jedinou zásadní novinkou u GR86. V příští generaci již nebude sportovní model sdílet platformu Subaru s modelem BRZ, ale využije vlastní nové platformy.

Konec atmosférického motoru může být pro spoustu zákazníků zklamáním, ale zároveň se sluší dodat, že není třeba propadat panice. Ti, co měli v českých končinách možnost vyzkoušet si tříválcovou Toyotu GR Yaris, o tom jistě vědí své.
Hybridní systém sice může novému modelu přidat pár “přebytečných” kil, ale sama Toyota udělá všechno proto, aby byl model GR86 nadále tak zábavným autem, jakým je nyní.