Příští generace Mercedesu-Benz třídy S bude elektrická i spalovací, EQS skončí
Mercedes-Benz třídy S bude v příští generaci mít stejný design u elektrické i konvenční verze, technický základ však bude jiný. Automobilka také o pět let odsunula svůj plán, aby elektromobily tvořily 50 % prodejů, protože se jim tolik nedaří. Do spalovacích motorů míří velká investice.
Elektrifikace u značky Mercedes-Benz probíhá za pomoci písmen EQ, a to i v názvech modelů. Konvenční třída S dostala svůj elektrický obraz v podobě modelu EQS, podobně tomu je u třídy E a elektrického EQE. Jsou to zcela jiná auta technikou i designem, hierarchie v nabídce značky je však obdobná.
Před zhruba třemi lety, těsně po představení EQE na mnichovském autosalonu, se šéfdesignér Mercedesu-Benz Gorden Wagener nechal slyšet, že „elektrifikace zabije tříprostorový sedan“ kvůli aerodynamice i jiným potřebám designu. Čerstvá slova Oly Källeniuse, generálního ředitele automobilky, však hovoří opačně – tříprostorový sedan zůstává a blob zmizí.
Tímto způsobem se vyjádřil o budoucnosti tříd S a EQS. „V budoucnosti budou dvě třídy S – spalovací a elektrická,“ řekl Källenius a dodal, že obě si budou vzhledově podobné zvenčí i zevnitř.

Patrně však, alespoň podle informací webu Autocar, nebudou shodné technicky. Elektrická verze má být založena na platformě MB.EA Large, kterou automobilka v současnosti vyvíjí, a ta konvenční dostane vylepšenou verzi současného technického základu MRA.
Plán na unifikaci modelů podle webu odráží nevalné prodeje jak EQS, tak i třídy S současné, sedmé generace W223. Pokles šel až tak daleko, že provoz továrny v Sindelfingenu, kde se oba vozy vyrábí, automobilka omezila na jedinou směnu.
Mercedes-Benz ještě před pár lety plánoval mít 50 % globálních prodejů tvořených elektromobily. V roce 2023 to podle plánu mělo být 20 %, ale z celkem 2,04 milionu aut, které prodal, tvořily elektromobily jen 11 %, a to navzdory 73% meziročnímu nárůstu v prodejích elektromobilů této značky.
Padesátiprocentní cíl tak automobilka odsunula o pět let. Řada dalších evropských automobilek své cíle ohledně elektromobility také mírní, neboť vidí, že růst poptávky po bateriových elektromobilech, které jsou stále ještě příliš drahé, zásadně zpomalil.
Källenius také pro německý magazín WirtschaftsWoche uvedl, že automobilka v letošním roce investuje celkem 14 miliard eur (350,6 miliardy korun) „do výzkumu a vývoje s orientací na digitalizaci, elektromobilitu a, a to zejména, pokročilé technologie spalovacích motorů“.