Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Příští Audi RS 4 přejde na 3.0 V6 s biturbem

Příští Audi RS 4 přejde na 3.0 V6 s biturbem Zdroj: acz

Příští Audi RS 4 přejde na 3.0 V6 s biturbem

Další hřebíček do rakve sportovních atmosférických motorů zarazí downsizovaný motor pro příští model Audi RS 4 a RS 5. I v tomto případě půjde o přeplňovaný šestiválec...

Ještě někdy vloni jsme se (my atmosféričtí petrolheadi) plácali po zádech, jak se přece jen stále ještě můžeme v současné turboéře spolehnout na pár značek, které vyznávají tradiční hodnoty a upřednostňují jízdní zážitky před politicky korektním údajem o kombinované spotřebě. Namátkou třeba Mercedes-Benz nebo Audi, které jako by plivaly na plastové dekly mnichovských tříválců.

Jenže teď to spíš vypadá, že se za tímto postojem skrývala neschopnost včas zareagovat na aktuální trend - downsizovat se nakonec definitivně bude jak ve Stuttgartu, tak v Ingolstadtu. A v obou případech to znamená konec skvostných atmosfér - v prvním případě V8 6,2 l, ve druhém pak V8 4,2 l, jenž donedávna pracoval v těch nejsportovnějších modelech se čtyřmi kruhy ve znaku.

Americký magazín Car and Driver přišel s informací, že skvostná čtyři-dvojka bude u příští generace sportovního modelu RS 4 nahrazena po vzoru BMW šestiválcem s přeplňováním, takže pokud budete chtít nadupaný atmosférický osmiválec ve střední třídě, budete si moci vybrat jakýkoli model, pokud to bude Lexus RC F (a doufejme i IS F). Smutné, co říkáte?

C & D dále informuje, že by RS 4/RS 5 mělo dostat motor V6 3,0 l, jenž je pro potřeby civilizovanější S4 přeplňován kompresorem, ten ale bude nahrazen dvojicí turbodmychadel. Výkon by měl zastínit obdobnou 425koňovou jednotku v BMW M3 a M4, ale současně by měl být pod V8 4.0 u chystané C 63 AMG.

Posledním ingolstadtským sporťákem s atmosférickým motorem se tak stane příští R8, ovšem jen proto, že by se dvakrát přeplňovaný V6, uložený před zadní nápravou, špatně chladil. I u R8 II ovšem Audi v průběhu životního cyklu slibuje problémy vyřešit a s V8 4.2 skoncovat tak rychle, jak to jen bude možné.