Porsche představuje unikátní limitku 911. Je vzpomínkou na zlatou éru motorsportu
Automobilka Porsche představuje edici 911 Targa 4S Heritage Design Edition, nejmodernější 911 s designovými prvky z 50. a 60. let.
Limitované edice vozů Porsche mají u automobilky dlouholetou tradici, právě představená 911 Targa 4S Heritage Design Edition je však opravdovou specialitkou. Edice kombinuje moderní sportovní vůz Porsche se vzhledovými prvky z 50. a počátku 60. let, čímž odkazuje na působivou historii německé automobilky v motoristickém sportu.
První vozy se u obchodníků objeví na podzim letošního roku, ale pozor, postaveno bude pouze 992 exemplářů. Porsche sice nabídne vybrané designové prvky v rámci balíčku Heritage Design pro všechny současné 911, limitka jako taková je ale pouze jedna. A pokud byste náhodou nestihli koupit tu první, nezoufejte, v rámci Heritage Design Edition vznikne v brzké budoucnosti celkem čtveřice takových projektů.
„S modely Heritage Design chceme vyvolat vzpomínky na padesátá, šedesátá, sedmdesátá a osmdesátá léta. Nejen u našich zákazníků, ale i fanoušků,“ vysvětluje předseda výkonné rady Porsche Oliver Blume. „Vytváříme tak novou produktovou řadu, která v naší strategii představuje životní styl.“
První exemplář této limitované edice se vyznačuje exkluzivním lakováním v barvě Cherry Metallic, zájemci však mohou sáhnout po čtveřici dalších odstínů. Všimnout si můžeme rovněž závodního čísla a stylového polepu na bocích, sympatické jsou také decentní zlaté detaily napříč celou karoserií. Speciální je i vzhled dvaceti-, respektive jednadvacetipalcových kol, stejně jako brzdových třmenů zhotovených v černé barvě.
A zapomenout se samozřejmě nemohlo ani na interiér. Ten je unikátní svým dvoubarevným koženým pracováním. Porsche říká, že kabina působí i nadále moderně, zároveň ale kombinací těch správných materiálů nechává vzpomenout na Porsche 356 tak silně, že vás atmosféra na palubě doslova vtáhne do padesátých let. Štítek před spolujezdcem vám pak připomíná, jaké číslo exempláře z dané edice vlastníte. To kdybyste náhodou zapomněli…
Protože jde o designovou edici, v útrobách zůstalo všechno při starém. O pohon se stará třílitrový šestiválec vyladěný na výkon 331 kW a 530 newtonmetrů točivého momentu. S ním je 911 na stovce za 3,6 sekundy a pokračovat může na maximální rychlost 304 km/h.
