Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche Cayenne Coupé
Porsche Cayenne Coupé
Porsche Cayenne Coupé
Porsche Cayenne Coupé
53 Fotogalerie

Porsche Cayenne Coupé rozšiřuje nabídku. Nově nabídne šestiválcové bi-turbo s 324 kW

Nově nabízená varianta kupé verze Porsche Cayenne je poháněná dvakrát přeplňovaným benzinovým šestiválcem o objemu 2,9 litru.

Porsche Cayenne v nové karosářské variantě Coupé debutovalo se dvěma motory, základním šestiválcem a osmiválcem ve verzi Turbo. Nyní přichází střed nabídky. U prodejců se první exempláře Cayenne S Coupé objeví na konci července.

 

Nově nabízené provedení je poháněné dvakrát přeplňovaným šestiválcem o objemu 2,9 litru, který je naladěn na 324 kW a 550 N.m. Je tak třetím motorem do party v nabídce Cayennu Coupé. Základní verzi sice také pohání šestiválec, avšak třílitrový, s jedním turbodmychadlem.

Video placeholder
Porsche Cayenne Coupé: Představení nové karosářské verze • Porsche

Šestiválec umí auto katapultovat z 0-100 km/h za rovných pět sekund a rozpohybovat až na maximální rychlost 263 km/h.

Porsche Cayenne Coupé – technická data nabízených variant
ModelCayenne CoupéCayenne S CoupéCayenne Turbo Coupé
Motor3.0 V6 turbo2.9 V6 bi-turbo4.0 V8 twin-turbo
Zdvihový objem [cm3]299528943996
Válce/ventily6/46/48/4
Největší výkon [kW/min]250/5300-6400324/5700-6000404/5750-6000
Točivý moment [N.m/min] 450/1340-5300550/1800-5500770/2000-4500
Převodovka8A8A8A
Max. rychlost [km/h]243263286
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,05,03,9
Komb. spotřeba [l/100 km]9,39,211,3
Základní česká cena [Kč]2.258.000?3.955.000

Jeho turbodmychadla jsou umístěna mezi válci, díky čemuž je agregát kompaktnější a je možné ho uložit ve voze níže, pro snížení těžiště. Zkrácené výfukové potrubí mezi  spalovacími komorami a turbodmychadly zase pomáhají bezprostředním reakcím agregátu na pokyn. Výfukové potrubí je navíc integrováno do hlavy válce, což snižuje hmotnost a znamená, že je obklopeno chladivem. Tím je zajištěno vysoce účinné spalování, zejména při plném zatížení.

Porsche Cayenne Coupé se od výchozí varianty liší hlavně provedením zádě. Vedle jiných tvarů tu nechybí výrazný střešní spoiler, poznávací značka se přesunula do zadního nárazníku. Konstruktérských změn je ale vícero, jiné jsou už A-sloupky a také střecha, která je za příplatek dostupná v karbonovém provedení pro snížení těžiště. Standardně je panoramatická, s fixním sklem s plochou 2,16 m2. Nechybí ani aktivní spoiler na zádi, který se v rychlostech nad 90 km/h pro zvýšení přítlaku na zadní nápravě vysouvá o 135 milimetrů.

 

Ceny na německém trhu startují na částce 99.657 eur, což je v přepočtu zhruba 2,57 milionu korun. Základní výbava čítá dvacetipalcová kola, variabilní řízení, parkovací kameru nebo aktivní podvozek (PASM).