Porsche Cayenne Coupé rozšiřuje nabídku. Nově nabídne šestiválcové bi-turbo s 324 kW
Nově nabízená varianta kupé verze Porsche Cayenne je poháněná dvakrát přeplňovaným benzinovým šestiválcem o objemu 2,9 litru.
Porsche Cayenne v nové karosářské variantě Coupé debutovalo se dvěma motory, základním šestiválcem a osmiválcem ve verzi Turbo. Nyní přichází střed nabídky. U prodejců se první exempláře Cayenne S Coupé objeví na konci července.
Nově nabízené provedení je poháněné dvakrát přeplňovaným šestiválcem o objemu 2,9 litru, který je naladěn na 324 kW a 550 N.m. Je tak třetím motorem do party v nabídce Cayennu Coupé. Základní verzi sice také pohání šestiválec, avšak třílitrový, s jedním turbodmychadlem.

Šestiválec umí auto katapultovat z 0-100 km/h za rovných pět sekund a rozpohybovat až na maximální rychlost 263 km/h.
Porsche Cayenne Coupé – technická data nabízených variant | |||
Model | Cayenne Coupé | Cayenne S Coupé | Cayenne Turbo Coupé |
Motor | 3.0 V6 turbo | 2.9 V6 bi-turbo | 4.0 V8 twin-turbo |
Zdvihový objem [cm3] | 2995 | 2894 | 3996 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min] | 250/5300-6400 | 324/5700-6000 | 404/5750-6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 450/1340-5300 | 550/1800-5500 | 770/2000-4500 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 243 | 263 | 286 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,0 | 5,0 | 3,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 9,3 | 9,2 | 11,3 |
Základní česká cena [Kč] | 2.258.000 | ? | 3.955.000 |
Jeho turbodmychadla jsou umístěna mezi válci, díky čemuž je agregát kompaktnější a je možné ho uložit ve voze níže, pro snížení těžiště. Zkrácené výfukové potrubí mezi spalovacími komorami a turbodmychadly zase pomáhají bezprostředním reakcím agregátu na pokyn. Výfukové potrubí je navíc integrováno do hlavy válce, což snižuje hmotnost a znamená, že je obklopeno chladivem. Tím je zajištěno vysoce účinné spalování, zejména při plném zatížení.
Porsche Cayenne Coupé se od výchozí varianty liší hlavně provedením zádě. Vedle jiných tvarů tu nechybí výrazný střešní spoiler, poznávací značka se přesunula do zadního nárazníku. Konstruktérských změn je ale vícero, jiné jsou už A-sloupky a také střecha, která je za příplatek dostupná v karbonovém provedení pro snížení těžiště. Standardně je panoramatická, s fixním sklem s plochou 2,16 m2. Nechybí ani aktivní spoiler na zádi, který se v rychlostech nad 90 km/h pro zvýšení přítlaku na zadní nápravě vysouvá o 135 milimetrů.
Ceny na německém trhu startují na částce 99.657 eur, což je v přepočtu zhruba 2,57 milionu korun. Základní výbava čítá dvacetipalcová kola, variabilní řízení, parkovací kameru nebo aktivní podvozek (PASM).