Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche Cayenne Coupé
Porsche Cayenne Coupé
Porsche Cayenne Coupé
Porsche Cayenne Coupé
27 Fotogalerie

Porsche Cayenne Coupé prozrazuje české ceny. Za Turbo dáte bezmála čtyři miliony

Nová karosářská verze Cayennu přichází na trh s dvěma motory, třílitrovým šestiválcem a čtyřlitrovým osmiválcem.

Porsche minulý měsíc odhalilo novou karosářskou verzi SUV Cayenne, Coupé, a jen krátce na to odhaluje jeho české ceny. První exempláře „X6 ze Zuffenhausenu“ se u prodejců mají objevit na konci letošního května.

 

Automobil je v tuto chvíli dostupný se dvěma motory. Základ je nazván jednoduše Cayenne Coupé. V útrobách má přeplňovaný třílitrový šestiválec do V o výkonu 250 kW a točivém momentu 450 N.m, který spolupracuje s pohonem všech kol a osmistupňovou samočinnou převodovkou. Stojí 2.258.000 korun, což znamená, že je o 271.229 Kč dražší než výchozí Cayenne s tím samým ústrojím.

Video placeholder
Porsche Cayenne Coupé: Představení nové karosářské verze • Porsche

To druhá nabízená verze je notně silnější, o čemž vypovídá už její jméno, Cayenne Turbo Coupé. Osmistupňový automat a pohon všech kol sice zůstává, pod kapotou ale pracuje dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec s 404 kW a 770 N.m. S ním vůz přijde na 3.955.000 korun, ve srovnání s výchozím Cayenne Turbo je tudíž o 310.325 korun dražší.

Porsche Cayenne Coupé – technická data nabízených variant
ModelCayenne CoupéCayenne Turbo Coupé
Motor3.0 V6 turbo4.0 V8 twin-turbo
Zdvihový objem [cm3]29953996
Válce/ventily6/48/4
Největší výkon [kW/min]250/5300-6400404/5750-6000
Točivý moment [N.m/min] 450/1340-5300770/2000-4500
Převodovka8A8A
Max. rychlost [km/h]243286
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,03,9
Komb. spotřeba [l/100 km]9,311,3
Základní cena [Kč]2.258.0003.955.000

Porsche Cayenne Coupé se od výchozího provedení nejvíce liší ve své zadní části, která svou siluetou chce evokovat legendární sporťák 911. Vedle jiných tvarů tu nechybí výrazný střešní spoiler, poznávací značka se přesunula do zadního nárazníku. Konstruktérských změn je ale vícero, jiné jsou už A-sloupky a také střecha, která je za příplatek dostupná v karbonovém provedení pro snížení těžiště. Takové řešení v závislosti na verzi sníží hmotnost auta až o 22 kilogramů. Upravené zadní dveře i blatníky pak auto rozšiřují o 18 mm.

Kabina je čtyřmístná. Navzdory nižší siluetě automobilka slibuje vzadu dostatek prostoru, jedním dechem ale dodává, že tomu pomohlo usazení zadní lavice o 30 mm níže než v Cayennu.

Zavazadlový prostor nabízí objem 625 litrů, který sklopením zadních sedadel lze zvětšit až na 1.540 litrů. U Cayennu Turbo Coupé je však o něco menší, s rovnými 600 litry.