Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche 911 Turbo 50 Years
Porsche 911 Turbo 50 Years
Porsche 911 Turbo 50 Years
Porsche 911 Turbo 50 Years
27 Fotogalerie

Porsche 911 Turbo čeká hybridizace, slabší verze 911 zase manuál

Marek Bednář

Hybridní technika z GTS se dostane do útrob 911 Turbo, a to pro modelový rok 2026. Carrera S by také měla dostat manuální převodovku – u generace 992.2 poprvé.

Automobilka Porsche se u modelu 911 dlouho bránila elektrifikaci, protože technika podle ní nebyla dostatečně dobrá pro ikonu nejen německých silnic, kterou 911 bezpochyby je. Nyní však už v modelu 911 GTS Hybrid taková technika jezdí a web Carscoops uvádí, že v příštím roce se objeví i v turbu.

„Devětsetjedenáctka“ generace 992.2 ve verzi Turbo se má odhalit v roce 2025 coby modelový rok 2026 a přinejmenším v jedné ze svých verzí bude mít 1,9kWh trakční baterii od značky Varta. Vyplývá to ze slov Lutze Meschkeho, finančního ředitele a zástupce předsedy představenstva automobilky Porsche.  

Volba této značky baterií není náhodná – Porsche v srpnu letošního roku odkoupilo většinu akcií firmy V4Drive Battery GmbH, dceřinné společnosti německé Varty AG. Také se účastní finanční reorganizace klopýtající Varty AG, která zůstává minoritním akcionářem V4Drive –investuje do ní 30 milionů eur (758 milionů korun).

Zpátky k hybridnímu Porsche 911 Turbo. Vzhledem k tomu, že půjde o techniku z GTS, nejspíš ani turbo nebude umět jezdit čistě na elektřinu a benefit ve snížení emisí CO2 nebude příliš velký. Klíčové však jsou dvě věci – jednak pomoc 54k (40kW) elektromotoru, uloženého v osmistupňové dvouspojkové převodovce, s umenšením turbolagu a pomocí v případě, že řidič žádá maximální výkon.

A jednak – alespoň v případě GTS – elektřina pomáhá s roztočením jednoho velkého turbodmychadla skrz elektromotor, který je součástí turba. Díky němu dokáže dmychadlo nabídnout svůj maximální plnicí tlak za půl sekundy místo dvou sekund, které by to trvalo, kdyby bylo klasickým turbem.

Video placeholder
50 let Porsche Turbo na Transfagarasanu • Porsche

Verze 911 GTS Hybrid nabízí 540 k (397 kW) a 609 Nm, což je už hodně blízko „základní“ 911 Turbo, poskytující v současném provedení 580 koní (426 kW). Faceliftované turbo s hybridem by mělo nabídnout přes 600 koní.

Meschke také prozradil, že v první polovině roku 2025 započne výroba 911 Carrera S, která nemá žádnou hybridizaci. Snad i díky tomu by však měla být dostupná s manuální převodovkou. „Mix 911 bude příští rok dost uspokojivý,“ eufemisticky uzavřel Meschke.

HTML box