Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche 911 Carrera S
Porsche 911 Carrera S
Porsche 911 Carrera S
Porsche 911 Carrera S
60 Fotogalerie

Porsche 911 Carrera bez turba? Prakticky nemožné, zní z automobilky

Automobilka by se návratu atmosférických motorů do běžných modelů 911 nebránila, náklady by však byly příliš vysoké.

Návrat atmosférických motorů pod kapoty modelů 718 Boxster a Cayman bylo příjemné překvapení, které však Porsche u modelu 911 Carrera zřejmě nezopakuje. Informace přitom přichází od toho nejpovolanějšího – šéfa přes sportovní vozy Porsche.

Frank-Steffen Walliser totiž ještě před odhalením nové 911 Targa v rozhovoru pro Autocar uvedl, že „skutečně není možné“ vzít nový 4,0litrový motor Porsche a investovat peníze do jeho otočení o 180 stupňů, aby ho bylo možné použít v zadní části modelu 911.

Motor, o němž se bavíme, přitom Porsche usadilo pod kapotu modelů Cayman GT4 a Boxster Spyder, jeho slabší verzi pak objevíme i pod kapotou modelů Cayman GTS a Boxster GTS.

Britští kolegové z Autocar se tedy zeptali, zda vůbec v Porsche existuje touha vrátit se k atmosférickým modelům 911. Na to Walliser odpověděl následovně.

Ptáte se, zda si to přejeme. Nebudu to popírat. Ale realita mi říká, že se to nestane. Rád bych udělal něco takového… jenže náklady na výzkum a vývoj jsou příliš vysoké."

Atmosférický motor se tak pravděpodobně objeví opět až s novou generací 911 GT3, která by podle informací z Autocar mohla být představena během následujících měsíců. Andreas Preuninger, šéf divize GT, pak v rozhovoru pro Autocar dodal, že atmosférické plnění tvoří součást filosofie modelů GT.

Video placeholder
Porsche 911 GT3 mění pravidla již 20 let. Prohlédněte si všechny jeho generace • Porsche, YouTube

Kromě návratu k atmosférickým motorům se ovšem Walliser rozpovídal ještě o jedné často diskutované motorizaci pro model 911 – hybridu. Jak už je všeobecně známo, Porsche 911 generace 992 by se mělo v průběhu života dočkat i hybridního modelu, ještě předtím však bude potřeba vyřešit několik technických zádrhelů.

Tím největším by přitom měla být hmotnost elektrického pohonného ústrojí, která do velké míry ovlivní chování vozu. Walliser ovšem upozorňuje i na problémy s prostorem.

Musíme všechno dát do jednoho balení, protože je auto relativně malé. Nechceme se přitom vzdát rozvržení 2+2, architektury nebo tvaru vozu, protože to všechno je součástí příběhu modelu 911.