Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW řady 4
BMW řady 4
BMW řady 4
BMW řady 4
38 Fotogalerie

Porovnejte nové BMW řady 4 s jeho předchůdcem. Jak moc se nová generace změnila?

Po premiéře nového BMW řady 4 se všichni soustředili hlavně na příď s obrovskými ledvinami. Podívejte se ale, jak se změnily další části sportovního kupé.

Příjezd nového BMW řady 4 (s kódovým označením G22) předznamenal loňský koncept BMW 4, jenž se představil na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Jak se tahle horká novinka změnila oproti předchůdci typu F32?

Rozměrové porovnání jsme nakousli již v článku s oficiálním představením vozu. Novinka je 4768 mm dlouhá, 1852 mm široká a 1383 mm vysoká. Ve srovnání s dřívější generací je tedy o 128 mm delší, 27 mm širší a pouze 6 mm vyšší. Rozvor kol má hodnotu 2851 milimetrů a je o 41 mm delší. Rozchod kol se pak ve srovnání s předchůdcem zvětšil vpředu o 28 mm a vzadu o 18 mm.

Kromě obrovských ledvin, které jsme rozebrali již několikrát, si můžeme všimnout také přepracovaného nárazníku s většími otvory pro přívod vzduchu, stejně jako chybějících mlhovek. Ty jsou nyní integrovány do hlavních diodových světlometů. Jejich tvar se lehce pozměnil, světelný podpis ale zůstal hodně podobný předchůdci.

Video placeholder
BMW řady 4: oficiální představení • BMW

Při pohledu z boku je novinka uhlazenější, což v kombinaci se stoupající spodní linkou oken znamená, že nad zadním kolem vzniká možná až příliš velký panel karoserie. Něco podobného jsme vnímali u nejnovější generace Mazdy 3, naživo to ale nakonec vůbec nevypadalo špatně. S finálním verdiktem si tedy raději počkejme až na úvodní osobní setkání.

To zadní partie vypadají opravdu krásně. Úzké diodové svítilny s originálním podpisem jsou vkusně zakomponovány do celku, jemuž nechybí ani naznačení spoileru. Také v zadním nárazníku najdeme otvory, tentokrát umístěné vertikálně. Nechybí ani difuzor a výrazné koncovky výfuku.

Polepšil si rovněž interiér. Kabina se sice výrazně neliší od nové řady 3, ze které vůz technicky vychází, to vlastně ale nikomu nevadí. Ve srovnání s předchůdcem prokouknula, působí moderně a ne tak rozháraně, jako tomu bylo u předchůdce. Lépe se do pracoviště řidiče povedlo zakomponovat výdechy topení i obrazovku multimediálního systému, která se i nadále ovládá prostřednictvím otočného ovladače iDrive.

Tak co, která generace se více líbila vám?