Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lego BMW M1 by TOMOELL
Lego BMW M1 by TOMOELL
Lego BMW M1 by TOMOELL
Lego BMW M1 by TOMOELL
10 Fotogalerie

Pomůžete proměnit BMW M1 ve stavebnici Lego?

BMW M1 posloužilo za vzor pro nádherné modely, kterou jsou postaveny z kostek stavebnice Lego. Do sériové výroby se mohou dostat díky Lego Ideas.

Společnost Lego Group má ve své nabídce pěknou řadu stavebnic inspirovaných skutečnými vozy od poměrně jednoduchých jen vzdáleně připomínajících svůj vzor až po detailně propracované modely, z nichž lze zmínit například Aston Martin DB5 nebo Bugatti Chiron.

Mezi věrné makety skutečných automobilů, které jsou postaveny z kostek slavné stavebnice, se řadí i modely BMW M1, za jejichž vznikem stojí nezávislý stavitel TOMOELL, který je představuje prostřednictvím Lego Ideas.

BMW M1 postavil v silničním i závodním provedení, k jejichž stavbě použil 986, resp. 1059 součástek. Modely se vedle věrného zachycení linií skutečných vozů mohou pochlubit i funkčním řízením a otevíracími dveřmi i kapotami. Pod karoserií, kterou lze sejmout jako jeden celek, se vedle interiéru ukrývá i sympatická replika řadového šestiválce.

 

V současnosti jsou modely BMW M1 prezentovány veřejnosti prostřednictvím Lego Ideas, kde sbírají podporu od jednotlivých uživatelů. A když jich na svou stranu přilákají deset tisíc, mají velkou šanci na zařazení do sériové výroby.

Kvalit modelů BMW M1 i jejich prezentace si již všimla společnost Lego Groups, která již několikrát gratulovala jejich tvůrci prostřednictvím svých oficiálních komentářů. Naposledy se tak stalo koncem ledna 2020 při překonání počtu pět tisíc hlasů, kdy byla zároveň prodloužena možnost hlasovat o dalších šest měsíců.

 

BMW M1 bylo původně vyvíjeno se záměrem startů v závodech vozů skupiny 5, ale změna v pravidlech a zpoždění v náběhu sériové výroby tohoto modelu stojí za změnou plánů. Výsledkem se stala právě série Procar s vozy BMW M1, která v letech 1979 a 1980 představovala doprovodný program závodů F1.

BMW zahájilo vývoj modelu M1 v roce 1975 a veřejnosti bylo dvoumístné kupé představeno o tři roky později a veřejnost se s ním mohla poprvé seznámit během autosalonu v Paříži na podzim roku 1978. Pod designem karoserie z plastických hmot byl podepsán Giorgetto Giugiaro.

BMW M1 s rozvorem náprav 2600 mm mělo celkovou délku 4360 mm, šířku 1824 mm a výšku 1140 mm. Zadní kola zde roztáčel 3,5litrový šestiválec s výkonem 204 kW (277 k). Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne dvoumístné kupé s motorem uloženým před zadní nápravou za 5,6 s a je schopné dosáhnout maximální rychlosti 262 km/h.

Zdroj: Lego Ideas