Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Podívejte se na ta nejúchvatnější závodní Porsche. Průvodcem je Derek Bell a grid girls

Podívejte se na ta nejúchvatnější závodní Porsche. Průvodcem je Derek Bell a grid girls Zdroj: acz

Podívejte se na ta nejúchvatnější závodní Porsche. Průvodcem je Derek Bell a grid girls

Populární závodník Derek Bell ve společnosti sličných a vždy patřičně dobově oděných grid girls představuje pětici nejúžasnějších závodních vozů z historie značky Porsche.

Derek Bell patří mezi legendy závodních tratí, jehož jméno je nerozlučně spojeno se značkou Porsche, s jejímiž vozy vybojoval čtyři ze svých pěti absolutních vítězství ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.

Pro Porsche Top 5, které je zaměřené na závodní vozy, je tedy britský závodník ideálním průvodcem, jemuž navíc dělají společnost grid girls, umocňující dobovou módou atmosféru časů, v nichž jednotlivé speciály sbíraly na závodních tratích své největší úspěchy.

Porsche 911 GT1, které představuje Derek Bell je vrcholem evoluce závodních speciálů značky Porsche pro třídu GT1, s nímž Laurent Aïello, Allan McNish a Stéphane Ortelli dojeli v roce 1998 v Le Mans na prvním místě. Před zadní nápravou uloženy plochý šestiválec o objemu 3,2 litru s přeplňováním dvojicí turbodmychadel mohl disponovat výkonem 405 kW (550 k).

Porsche 904 Carrera GTS z let 1963 až 1965 navazovalo na úspěšný typ 718 a pod svou aerodynamicky tvarovanou laminátovou karoserií mohlo ukrývat vzduchem chlazený plochý čtyřválec, šestiválec nebo dokonce osmiválec.

Porsche 917 KH nemůže chybět v žádném výběru závodních vozů své značky. Představuje zásadní milník nejen pro historii Porsche, ale i pro motoristický sport. V případě tohoto konkrétního vozu pak stačit zmínit, že jeho vítězství v Le Mans v roce 1970 bylo prvním absolutním vítězstvím vozu Porsche ve slavné čtyřiadvacetihodinovce.

Porsche 962 C představuje synonymum pro vytrvalostní závody osmdesátých let dvacátého století a Derek Bell s ním vybojoval v letech 1986 a 1987 poslední dvě ze svých pěti vítězství v Le Mans. Předchozí získal s Porsche 956 v roce 1982, s Porsche 936 v roce 1981 a s Mirage GR8 v roce 1975.

Porsche 550 Spyder má představovat počátek v linii přímo pro závodní nasazení vyvíjených vozů své značky. Typové označení modelu, jehož premiéra se odehrála v roce 1953 v Paříži, bylo pořadovým číslem konstrukce, ale zároveň znamenalo pohotovostní hmotnost vozidla, k jehož pohonu sloužil před zadní nápravou uložený plochý čtyřválec o objemu 1,5 litru a výkonu 81 kW (110 k).

Porsche ve svém seriálů Top 5 nabídlo v minulosti přehlídku svých nejvzácnějších vozů, těch s nejlepším zvukem, nejpropracovanějším přítlačným křídlem na zádi, konstrukčních řešeních, významných historických momentů, konceptů, toho nejlepšího od divize Porsche Exclusive, svých metod testování nových modelů a vozy, které si nejvíce žádají fanoušci. Mezi nejnovější díly patří i výběr Porsche s nejnižší hmotností nebo nejlepších modelů se vzduchem chlazeným motorem.