Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Octavia má vedle palivového hrdla prostor pro AdBlue či plnicí hrdlo pro CNG (verze G-TEC). Přestavbář sem logicky umístil i plnicí hrdlo LPG.
Škoda Octavia G-Tec 1.5 TGI 96 kW
Škoda Octavia G-Tec 1.5 TGI 96 kW
Vozidlo lze na pohon CNG přestavět i následně. Nádoby schopné snášet tlak až 300 barů mají však fyzikálně daný tvar typické „bomby“, a tak se je jen málokdy podaří uschovat pod podlážku zavazadelníku. Většinou z něj pěkný kus zaberou.
27 Fotogalerie

Podívejte se, jak poslední rok zamával s cenami LPG a především CNG!

redakce AUTO.CZ

Uplynulých pár let není jednoduchých pro nikoho, ani pro motoristy. Kromě aut zdražují také pohonné hmoty, a to včetně těch alternativních. Co udělal poslední rok s cenami LPG a CNG?

Zvýšený tlak na elektrifikaci vozidel, pandemie onemocnění covid-19, válka na Ukrajině… posledních pár let stojí opravdu za to. V motoristickém světě jsou výsledkem zvyšující se ceny nových i ojetých vozidel, potíže s jejich dostupností a s dostupností dílů, vysoké ceny pohonných hmot a další komplikace. Jedním z hodně diskutovaných témat je právě cena paliv.

O změnách cen benzinu a nafty jsme již několikrát hovořili a jejich vývoj v posledních letech jsme přiblížili v samostatném článku, který – stejně jako tento – vznikl v rámci projektu Inflační brzda. A jak jsou na tom jejich alternativy, LPG a CNG? Ani ty se nevyhnuly zdražování. Zatímco ceny jednoho paliva se mění mírně a postupně, ceny druhého provádí pořádné skoky.

Video placeholder
Škoda Octavia G-Tec, Praha-Ostrava-Praha • auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!