Po Fiatu 500e dostane pauzu i Panda. Značka pozastaví výrobu hned ve třech závodech
Továrny Fiatu zareagují na současný stav trhu, na kterém se pravděpodobně ani známé Pandě nedostává takového zájmu, jaký by si automobilka přála.
Není novinkou, že koncern Stellantis a pod ním působící automobilové značky zažívají poměrně nejisté období. Mezi obecně nízkými čísly prodejů, oznámeným odchodem generálního ředitele skupiny Carlose Tavarese nebo svolávací akcí Alfy Romeo pro vadné brzdové pedály crossoveru Tonale se zrovna nedaří ani Fiatu – nedlouho po pozastavení produkce elektromobilu 500e totiž dostane nutnou výrobní pauzu i model Panda.

V prohlášení italské automobilky, která tímto obeznámila i místní odbory, se uvádí pozastavení výroby v továrně v obci Pomigliano d'Arco, kde vzniká právě i zmíněná Panda, a dále v motorárnách ve městech Termoli a Pratola Serra. Tyto italské závody čeká několikadenní odstávka v období mezi 11. a 29. listopadem.
Narušení výroby přitom automobilka v prohlášení zdůvodňuje obdobně jako na začátku letošního září, kdy rozhodla o čtyřtýdenním pozastavení výroby elektrického Fiatu 500e. Tehdy značka přímo uváděla nedostatek objednávek pro model, který v portfoliu nakonec zpětně doplní i mild-hybridní verze. V případě Pandy a zmíněných motoráren nicméně Fiat uvádí korporátním jazykem, že „tato opatření jsou nezbytná k přizpůsobení výroby současným podmínkám na trhu a k zajištění účinného řízení zdrojů“.
Současný problém s nízkým zájmem o jeho vozy a nutností pozastavení výroby Fiat rovněž označil za „náročnou cestu, která vyžaduje obtížná rozhodnutí a nenabízí žádná snadná řešení“. Dosavadní třetí generace Pandy je přitom na evropském trhu již od roku 2011. Ani po příchodu nové elektrické a mild-hybridní Grande Pandy však Fiat nezamýšlí ukončení produkce současného modelu – plánuje ho souběžně s novinkou ponechat v prodeji až do roku 2027.