Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
ELegend EL1
ELegend EL1
ELegend EL1
ELegend EL1
51 Fotogalerie

Po Audi Quattro další ikonické sporťáky. ELegend chystá dva nové elektromobily

Německá společnost ELegend AG se rozhodla pro stavbu elektrických aut inspirovaných ikonickými sportovními vozy historie. Po Audi Quattro představí další dva modely na stejné platformě.

V půlce loňského roku německá společnost ELegend AG představila sportovní elektromobil s prostým názvem EL1, který svým designem záměrně připomíná ikonické Audi Quattro. Vznikne pouhých 30 kusů, přičemž aktuálně výrobce jedná s potenciálními zákazníky. Ovšem to, že ještě neproběhla výroba prvního modelu, nebrání zástupcům ELegend přiblížit plány do budoucna.

Výroba ELegend EL1 má začít ještě letos. Následovat budou další dva modely, které dostanou logické názvy EL2 a EL3. Mluvčí společnosti ELegend kolegům z britského Top Gearu potvrdil, že i v jejich případě půjde o moderní podobu ikonických sportovních aut z historie. Využijí stejný technický základ jako EL1, lišit se budou především vzhledem a zřejmě také interiérem.

Oba vozy opět vzniknou v omezeném počtu 30 kusů a vzhledem ke sdílené technice se předpokládají podobné dynamické vlastnosti. Co to znamená konkrétně? Základem je platforma s trojicí elektromotorů – jedním vepředu a dvěma vzadu – pohánějící všechna čtyři kola a kapalinou chlazená 90kWh baterie.

Vepředu i vzadu se nachází samosvorný diferenciál, zatímco převodovka je dle zvyklostí elektromobilů jednostupňová. ELegend EL1 svou délkou jen lehce překračuje čtyři metry, zatímco jeho hmotnost činí na poměry elektromobilů slušných 1.680 kilogramů a je rozdělena v poměru 47:53. Nutností jsou silné brzdy a nastavitelné tlumiče.

Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 2,8 sekundy, zatímco z klidu na 200 km/h se EL1 rozjede za 8,5 sekund. Maximální rychlost pak činí 300 km/h. Kombinovaný výkon všech elektromotorů je totiž úctyhodných 600 kW (816 k). S plně nabitou baterií ujedete až 426 kilometrů… nebo minimálně dvě kola na Severní smyčce Nürburgringu v tempu lovení rekordů.

Cena EL1 je výrobcem stanovena na 890.000 euro bez daně, tedy v přepočtu na zhruba 22 milionů korun (stále bez daně). Dá se tedy předpokládat, že na podobnou částku vyjdou také EL2 a EL3. Na bližší informace o nich si zatím musíme počkat, a to včetně toho, jakými ikonickými sportovními vozy se inspirují. Kolegové z Top Gearu doufají v moderní zpracování MG Metra 6R4 a Toyoty 222D. Jaká auta byste rádi viděli vy?

Video placeholder
Audi Sport Quattro • Michael Kolář