Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Puma
Ford Puma
Ford Puma
Ford Puma
21 Fotogalerie

Po 17 letech se vrací Ford Puma: Tentokrát jako crossover!

Ford dnes oficiálně zveřejnil první snímek nové Pumy. Pokud očekáváte pokračování známého malého kupé s technikou Fiesty, jste na omylu. Bude to SUV, navíc hybridní.

Modrý ovál se vydává stejnou cestou, jakou před pár lety Mitsubishi. I to totiž po letech opět použilo staré známé jméno Eclipse, které kdysi nosily tři generace kupé, později také kabriolet. Dnes pod tímto jménem najdete crossover. Na rozdíl od nového Fordu Puma je ale v jeho názvu alespoň přídomek „Cross“.

Nová Puma dle Fordu nabídne atraktivní design, čemuž při pohledu na dostupnou, byť jen málo vypovídající fotografii, věříme. První informace udává, že vůz se může pochlubit největším zavazadelníkem ve své třídě, který v základu pojme 456 litrů.

Novinka Fordu se bude vyrábět v rumunském závodě v Craiově. Ano, přesně tam, kde kdysi vznikal u nás dobře známý malý „rumunský Citroën“ - Oltcit. Dnešní fabrika je v rámci Ford Romania ale úplně jiná než před desítkami let, patří totiž k nejmodernějším svého druhu v Evropě. Však také Ford v Rumunsku od roku 2008 investoval téměř 1,5 miliardy eur (asi 38,5 mld. korun). V současné době odsud vyjíždí malý crossover EcoSport, dříve také Transit Connect či malé MPV bez středního sloupku a posuvným druhým párem bočních dveří B-Max.

Závod v Craiově se může mimo jiné pochlubit pokročilou technologií dvoubarevných odstínů lakování EcoSportu. Metoda je to natolik vyspělá, že i zástupci slavného Jaguaru a Land Roveru (JLR) se přijeli do Craiovi podívat, jak se tady fordy lakují.

Zpět k nové Pumě. Jaké motory budou novou Pumu pohánět Ford zatím nespecifikoval. Co je však jisté, že vrcholem bude motor EcoBoost Hybrid o objemu 1,0 litru využívající startér-generátor, propojený se spalovacím motorem řemenem pohonu příslušenství. Celé to navíc bude pracovat se 48voltovou lithium-iontovou baterii uloženou v zadní části vozidla. Výkon této hnací soustavy Ford udává 114 kW.

Ford nyní na SUV a crossovery hodně sází. Vždyť včera se představila nová Kuga, nechybí model Edge či již zmíněný EcoSport. A do toho si přidejte oplastované verze Fiesta Active a Focus Active. Navíc včera se v Amsterodamu představil zcela nový Explorer Plug-in Hybrid. No a do toho nová Puma.

Možná se nám ofenzíva SUV a crossoverů líbit nemusí, jenže Ford pro ně má pádný argument. Vždyť v současné době tvoří více než pětinu všech prodaných nových Fordů v Evropě právě tato auta. Ke všemu v roce 2018 jejich odbyt meziročně vzrostl o více než 19 procent. Možná jednou přijde doba, kdy automobilky nebudou vyrábět už nic jiného.

Původní Ford Puma bylo malé kupé využívající technický základ z Fiesty z let 1995 až 2002. Na trhu debutovalo v roce 1997, výrobu Ford ukončil o pět let později. K pohonu sloužily výhradně zážehové motory Zetec-Sigma. Základní 1.4 byla později nahrazena větší šestnáctistovkou. Po celou dobu produkce se nabízela vrcholná 1.7, což byl největší zástupce agregátů řady Sigma, který navíc nikdy v žádném jiném Fordu nefiguroval. Nabízel výkon 92 kW. Pouze pro Velkou Británii (a tedy s pravostranným řízením) vznikla speciální edice Racing Puma, výrazně upravená, u níž byl výkon sedmnáctistovky zvýšen na 114 kW. Kupé Puma mělo pověst auta s vynikající ovladatelností a velmi přesným řízením.