Peugeot s Citroënem spouští novou značku. První model je elektrické SUV
Pod skupinu Stellantis dnes patří 14 samostatných značek a přidružená je i jedna nová čínská. Asi jim to nestačí, protože čínská pobočka Dongfeng Peugeot-Citroën spouští další novou značku elektromobilů.
Společný podnik čínské státní automobilky Dongfeng s Citroënem patří mezi ty nejstarší v zemi. Citroëny se tam navíc prodávaly a montovaly již dříve a mají tam proto dlouhou tradici. V 90. letech patřil Citroën Fukang, neboli lokální verze modelu ZX, mezi ty vůbec nejprodávanější auta Číny.
Od roku 2002 se přidaly také Peugeoty, a až do roku 2015 společnému podniku rostly prodeje, které dosáhly až nad 700.000 kusů za rok. Pak se však podobně jako jiným zahraničním značkám přestalo dařit a dnes se čísla pohybují kolem 100 000 kusů ročně.
Společný podnik v zemi prodává pět modelů Peugeotu a dva Citroëny a také dva elektromobily pod obnovenou značkou Fukang. Ale asi je to málo, protože nově společný podnik uvedl další značku a rovnou i první elektrický model.
Novinka sdílená mezi Stellantis a Dongfeng se jmenuje Hedmos (v originále Shijie) a má logo ve tvaru „ručičky kompasu ukazující na sever“. První auto pošle na trh už letos, což je možné také díky tomu, že první Hedmos bude pouze přeznačkovanou verzí auta, které mělo původně vstoupit na trh jako Fukang 06. A i ten měl být pouze další verzí vozu, který se už prodává jako Aeolus Sky EV01. Podobné náhlé změny značek a přesuny modelů jsou mezi čínskými automobilkami naprosto běžné.

Novinka je velikostně podobná Škodě Enyaq, a technika bude zřejmě totožná s tou ve verzi Aeolusu. Tedy pohon na předek, výkon 160 kW, baterie o kapacitě 51 kWh a dobití do 80 % za půl hodiny. Nechybí samozřejmě ani moderní prohlášení o zaměření na umělou inteligenci a podobné služby na palubě. Vůz se má zákazníkům dodávat v květnu a cenově se pohybovat mezi 100–150.000 yuany, tedy v přepočtu mezi 330.000 a 495.000 Kč.