Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot 3008 GT HYBRID4
Peugeot 3008 GT HYBRID4
Peugeot 3008 GT HYBRID4
Peugeot 3008 GT HYBRID4
6 Fotogalerie

Peugeot představuje nejvýkonnější sériový model. Je to hybridní SUV se čtyřkolkou

Francouzský Peugeot se dnes pochlubil svým dosud nejvýkonnějším sériovým modelem. Nečekejte však žádný sportovní sedan či hot-hatch. Je to totiž hybridní SUV, které poprvé dostalo i pohon všech kol!

První zprávy o plug-in hybridních modelech Peugeot, které konečně nabídnou i mnohými vyhlížený pohon všech kol, se objevily již koncem září minulého roku. Dnes se však automobilka konečně pochlubila informací o zahájení prodeje první z očekávaných novinek: Peugeotu 3008 GT HYBRID4.

Peugeot 3008 patří k nejpopulárnějším SUV na trhu, což ostatně potvrzuje i jeho vedoucí postavení v segmentu na několika trzích a prodej více než 700.000 kusů od představení v roce 2016. Díky novému hybridnímu pohonnému systému by však mohla 3008 chytit druhý dech a přilákat řadu nových zákazníků. A to hned ze dvou dobrých důvodů.

Tím prvním je samozřejmě výkon, který je podle automobilky ekvivalentem 220 kW (300 k) a nová 3008 GT HYBRID4 se tak stává dosud nejvýkonnějším sériovým modelem značky. Takto vysokého výkonu dosáhla automobilka kombinací zážehového motoru PureTech o výkonu 147 kW (200 k) s dvojicí elektromotorů.

První elektromotor, o výkonu zhruba 81 kW (110 k), je umístěn vpředu a je spojen s automatickou převodovkou e-EAT8. Druhý elektromotor, tentokrát o výkonu 83 kW (112 k), je umístěn u zadní nápravy a zajišťuje pohon zadních kol. A právě pohon všech kol by mohl být dalším důvodem, proč by se 3008 mohla vrátit do hledáčku potenciálních zájemců.

Pokud v autě sedí pouze řidič, měla by hybridní 3008 zvládat akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. Maximální rychlost však automobilka nezmiňuje. Podstatně zajímavější je však skutečnost, že by měl vůz ujet čistě elektricky až 59 kilometrů (měřeno dle WLTP). Emise CO2 se pak podařilo srazit na hodnotu 29 g CO2/km.

K dobíjení baterie bude možné pořídit speciální Wallbax s 32 A zásuvkou a jednofázovou nabíječkou o výkonu 7,4 kW, jehož cenu však Peugeot zatím nezmínil. Při zapojení vozu k tomuto Wallboxu však bude plného nabití dosaženo zhruba za 1 hodinu a 45 minut.

Motorizace HYBRID4 je k dispozici pouze pro úroveň výbavy GT. Tato verze je dodávána s exkluzivním čalouněním Alcantara v odstínu Šedá Gréval v kombinaci s pravým dubovým dřevem „Grey Oak“. Je také obohacena o nové asistenční systémy, jako je adaptivní tempomat s  funkcí Stop & Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu, které byly převzaty z nového Peugeotu 508.

Několik měsíců od uvedení na trh by měla být verze HYBRID4 doplněna ještě o variantu HYBRID, která nabídne pouze pohon předních kol. Ta bude kombinovat motor PureTech o výkonu 132 kW (180k) s elektromotorem o výkonu 80 kW (110 k), který bude umístěn u převodovky e-EAT8. Kombinovaný výkon pak bude dosahovat cca 165 kW (225 k).

Nový Peugeot 3008 GT HYBRID4 je možné v současnosti objednat pouze ve Francii, od října 2019 se však nabídka rozšíří i na další evropské země. Čeští zákazníci by pak měli dostat možnost objednat si nový Peugeot 3008 GT HYBRID4 až začátkem roku 2020, uvádí české zastoupení.

Peugeot však není jedinou automobilkou, která nyní představuje výkonné hybridní SUV. Hybridní verzi SUV Tarraco, dvojčete mladoboleslavského Kodiaqu, představil včera Seat. A když je hybridní Seat, zřejmě bude otázkou času, než se představí i hybridní SUV Škoda. Kvůli přísným emisním limitům se však hovoří o stále větším počtu elektrifikovaných SUV, což se nejspíš postupem času dotkne všech výrobců. Od prémiových, jako je třeba Porsche, až po ty lidové, jako je třeba Dacia.