Peugeot 508 SW vstupuje na český trh, hybrid se spotřebou 2,0 l/100 km dorazí později
Tak jsme se konečně dočkali! Zatímco Peugeot 508 fastback je na českém trhu dostupný již od září minulého roku, praktičtější a neméně elegantnější SW na něj oficiálně vstoupilo až dnes. A podle nás má zaděláno na úspěch.
Peugeot to s modely 508 nebude mít v česku Snadné, neboť vstupuje na trh, kterému jasně vládnou vozy značky Škoda. Výsledky za první čtyři měsíce roku 2019 však ukazují, že fastback si v ostré konkurenci vedl poměrně dobře a rychle se s celkem 138 prodanými kusy vyšplhal na třetí příčku segmentu. Za sebou přitom nechal vozy jako Volkswagen Passat (129 ks) nebo Mazda 6 (75 ks).
Mezi vozy z kategorie kombi však bude situace ještě náročnější, neboť počet prodaných vozů v tomto segmentu klesá, jak ukázaly prezentované grafy. Peugeot ale přesto věří, že se 508 SW prosadí stejně úspěšně, jako model fastback. Mezi jeho hlavní lákadla automobilka řadí nevšední a emocionální design ve stylu shooting brake, pestrou paletu moderních motorů, novou a často vychvalovanou automatickou převodovku EAT8, bohatou technologickou a bezpečnostní výbavu, slušnou praktičnost a emocionální požitek z jízdy.
A že se s Peugeotem 508 SW jezdí skutečně dobře už jsme si ověřili i my, když jsme před pár měsíci dostali možnost si vyzkoušet nejslabší i nejvýkonnější motorizaci, které kolega prohnal po českých okreskách. Jeho závěr pak zněl jednoznačně: „První kilometry za volantem Peugeotu 508 SW ukazují, že kráčí ve šlépějích liftbacku a jde o opravdu povedené auto“
Bohatá je i technologická výbava, která bude zahrnovat nespočet bezpečnostních systémů. V nabídce bude dokonce i systém nočního vidění Night Vision s infračervenou kamerou, schopný upozornit v noci na chodce i zvěř v dosahu 15 až 200 metrů, který se v tomto segmentu objevuje poprvé. K dalším zajímavostem patří například Full Park Assist, zcela autonomní parkovací systém, který za řidiče ovládá kromě volantu i plyn a brzdu. Slibně vypadá i systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, který bude nově schopen sledovat i neoznačené kraje vozovky. Na bdělost a pozornost řidiče pak bude dohlížet systém Driver Attention Alert, který řidiče sleduje pomocí kamery.

Největším plusem vozů typu SW, chcete-li kombi, je však jejich větší zavazadlový prostor. Nové 508 SW tak standardně nabízí prostor s objemem 30 litrů, který je díky nízké nákladové hraně dobře přístupný a díky jednoduchým rovným liniím nabízí možnost snadného využití každého kousku místa. Sklopením sedadel ve druhé řadě se však dá kufr zvětšit až na 1780 litrů. Jeho otevření a zavření je navíc možné provádět až čtyřmi způsoby, a to včetně hands-free.
Nabídka motorů je již pár dnů známá, stejně jako ceny. Pro připomenutí však dodáváme, že nejlevnější 508 SW ve verzi Active startuje od 770.000 Kč a pod kapotou nabídne nejslabší 1.5 litrovou naftovou motorizaci BlueHDI 130 S&S s šestistupňovou manuální převodovkou. Mimochodem – jedná se o jediný manuál v celé nabídce. Naopak nejdražším modelem je 508 SW ve výbavě GT s naftovou motorizací BlueHDi 180 S&S EAT8, jehož cena startuje od 1.120.000 Kč.
Motory pro Peugeot 508 SW | Benzin | Nafta | ||||
1.6 PureTech 180 | 1.6 PureTech 225 „GT“ | 1.5 BlueHDi 130 | 1.5 BlueHDi 130 | 2.0 BlueHDi 160 | 2.0 BlueHDi 180 | |
Objem (cm3) | 1598 | 1499 | 1997 | |||
Maximální výkon (kW)/otáčky (min-1) | 133/5500 | 165/5500 | 96/3750 | 120/3750 | 130/3750 | |
Maximální točivý moment (Nm)/otáčky (min-1) | 250/1650 | 300/1900 | 300/1750 | 400/2000 | ||
Převodovka | 8° automat | 6° manuál | 8° automat | |||
Nejvyšší rychlost (km/h) | 225 | 245 | 210 | 225 | 230 | |
Pneumatiky | R16 a R17/R18 a R19 | |||||
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 8.0/8,9 | 7,4/8,2 | 9,9/11,1 | 10,1/11,2 | 8,5/9,4 | 8,4/9,3 |
Spotřeba město (l/100 km) | 7,1/7,2 | -/7,5 | 4,7/4,7 | 4,4/4,4 | 5,5/5,6 | 6,0/6,0 |
Spotřeba mimo město (l/100 km) | 4,4/4,4 | -/4,7 | 3,5/3,6 | 3,5/3,6 | 3,9/4,0 | 3,9/4,0 |
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) | 5,4/5,5 | -/5,7 | 3,9/4,0 | 3,8/3,9 | 4,5/4,6 | 4,7/4,7 |
Objem nádrže (l) | 62 | 5 |
V ceníku však ještě chybí Plug-in hybridní model, který automobilka Peugeot začala nabízet na některých evropských trzích již 7. června. Ten by se měl do Česka dostat na přelomu let 2019/2020 a jeho parametry vypadají skutečně zajímavě. Jeho základem bude benzínový motor PureTech 180 S&S s automatickou převodovkou e-EAT8, kterému bude sekundovat elektromotor o výkonu 110 k. U hybridů se však tato čísla nesčítají a tak se celkový výkon zastavil na hranici 225 koní. Jedná se tak o alternativu k nejsilnější benzínové variantě PureTech 225. Vůz by však měl disponovat baterií o výkonu 11.8 kWh, která by měla postačit na čistě elektrický dojezd až 40 km – a to již podle přísnějšího měření WLTP. Předpokládaná spotřeba by se měla pohybovat okolo 2,0 l/100 km a emise CO2 se mají pohybovat okolo 49 g/km.
Výroba nové generace Peugeot 508 SW probíhá ve francouzském závodu Mulhouse, jehož roční kapacita je až 100.000 vozidel. Automobilka si však na rok 2020 stanovila cíl 90.000 vozidel, z čehož by 41.500 kusů měly tvořit fastbacky a 48.500 kusů praktičtější SW. Výroba pohonných jednotek je pak očekávána v poměru 27 % benzínových, 14 % hybridních a 59 % naftových. V průběhu výroby se však procentuální rozdělení ještě nejspíš změní, pravděpodobně ve prospěch hybridů, jejichž popularita poslední dobou stále roste.
Motory pro Peugeot 508 SW | Benzin | Nafta | ||||
1.6 PureTech 180 | 1.6 PureTech 225 „GT“ | 1.5 BlueHDi 130 | 1.5 BlueHDi 130 | 2.0 BlueHDi 160 | 2.0 BlueHDi 180 | |
Objem (cm3) | 1598 | 1499 | 1997 | |||
Maximální výkon (kW)/otáčky (min-1) | 133/5500 | 165/5500 | 96/3750 | 120/3750 | 130/3750 | |
Maximální točivý moment (Nm)/otáčky (min-1) | 250/1650 | 300/1900 | 300/1750 | 400/2000 | ||
Převodovka | 8 automat | 6° manuál | 8°automat | 8° automat | ||
Nejvyšší rychlost (km/h) | 226 | 245 | 208 | 225 | 230 | |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 8.0/8,9 | 7,4/8,2 | 9,9/11,1 | 10,1/11,2 | 8,5/9,4 | 8,4/9,3 |
Spotřeba město (l/100 km) | 7,1/7,2 | -/7,5 | 4,7/4,7 | 4,4/4,4 | 5,5/5,6 | 6,0/6,0 |
Spotřeba mimo město (l/100 km) | 4,4/4,4 | -/4,7 | 3,5/3,6 | 3,5/3,6 | 3,9/4,0 | 3,9/4,0 |
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) | 5,4/5,5 | -/5,7 | 3,9/4,0 | 3,8/3,9 | 4,5/4,6 | 4,7/4,7 |
Objem nádrže (l) | 62 | 55 | ||||
Cena Active [Kč] | 835.000 (*845.000) | - | 770.000 | 830.000 | 870.000 | - |
Cena Allure [Kč] | 885.000 (*895.000) | - | - | - | 910.000 | 940.000 |
Cena GT Line [Kč] | 965.000 (*975.000) | - | - | - | 990.000 | 1.020.000 |
Cena GT [Kč] | - | 1.090.000 (*1.100.000) | - | - | - | 1.120.000 |
*Verze Euro 6.3 |