Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot 508 Sport Engineered
Peugeot 508 Sport Engineered
Peugeot 508 Sport Engineered
Peugeot 508 Sport Engineered
14 Fotogalerie

Peugeot 508 Sport Engineered přijíždí jako ostrý plug-in hybrid s výkonem 360 koní

Nejrychlejší sériové auto, jaké jsme kdy vyrobili, pyšní se francouzský Peugeot při představení nové 508 Sport Engineered. K výkonu 360 koní dopomáhá spalovací jednotka a dva elektromotory.

Peugeot nabídne ostrou verzi 508 Sport Engineered v obou karosářských variantách, tedy coby liftback i praktičtější kombík. Francouzi jsou na svůj výtvor obzvlášť hrdí a říkají, že při tvorbě výkonného auta nešli žádnou předdefinovanou cestou, ale řídili se vlastním dědictvím, vášní a know-how…

Srdcem vozu je přeplňovaná benzinová šestnáctistovka, která má sama o sobě 147 kW a 300 newtonmetrů točivého momentu. To však tvůrcům nestačilo a z vozu udělali plug-in hybrid vybavený dalšími dvěma elektromotory. Ten přední má 81 kW a 320 newtonmetrů, zadní pak 83 kW a 166 Nm. Tušíte správně, 508 Sport Engineered je čtyřkolkou vybavenou standardně osmistupňovou samočinnou převodovkou.

Protože čísla všech motorů nelze jednoduše sčítat, dostáváme se složitějším výpočtem na výkon 265 kW (360 k) a točivý moment 520 newtonmetrů. Získaná energie se ukládá do lithium-iontového akumulátoru s kapacitou 11,5 kWh, jež by dle metodiky WLTP měla vystačit na dojezd až 42 kilometrů na jedno nabití. V nejostřejším režimu dá elektrifikovaná novinka stovku za 5,2 sekundy, z 80 na 120 km/h zrychlí za tři sekundy a pokračovat může na elektronicky omezenou maximální rychlost 250 km/h. Na elektřinu zvládne vůz rychlost až 140 km/h.

Na nabíječce s výkonem 7,4 kW se baterie dobije za hodinu a čtyřicet pět minut, na wallboxu to potrvá nějaké čtyři hodiny a standardní domácí zásuvka bude potřebovat sedm hodin. Pro automobilku jsou důležité tabulkové parametry, které hovoří o 46 gramech CO2 na kilometr a spotřebě 2,03 litru.

Peugeot se kromě jiného chlubí i podvozkem naladěným na sportovní notu a přizpůsobeným plug-in hybridního pohonu. Kromě svižného svezení slibuje Peugeot i vysokou míru bezpečí. Nechybí armáda asistenčních a bezpečnostních systémů - adaptivní tempomat s funkcí stop/go, automatické nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu či noční vidění.

Sportovní verze se vyznačuje přepracovaným předním nárazníkem, jinou maskou chladiče či fóliemi se specifickými dekorativními prvky na bocích. Všimnout si můžeme i jiných koncovek výfuku a přehlédnout nelze ani dvacetipalcová kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S. Novinka se vyrábí ve francouzském Mulhouse a na evropský trh dorazí v polovině října letošního roku.