Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot 308 GTi
Peugeot 308 GTi
Peugeot 308 GTi
Peugeot 308 GTi
62 Fotogalerie

Peugeot 308 GTi definitivně skončí. Pro fanoušky rychlého hatche ale máme dobrou zprávu

Aktuální druhá generace Peugeotu 308 se pomalu chystá do důchodu. A spolu s ní se rozloučí také hot hatch 308 GTi.

Označení GTi bylo po mnoho let tradiční součástí nabídky značky Peugeot, aktuálně už ho ale nese už jen jediný model, kompaktní hot hatch 308 GTi. Jeho výroba v aktuální generaci ale již na konci letošního roku skončí a s ním odejde také toto legendární pojmenování. To však neznamená, že by se Peugeot rychlého kompaktu zbavil.

S nástupcem Peugeotu 308 GTi se totiž počítá, jen připravovaná novinka vsadí na jinou koncepci, která má být zdůrazněna i novým jménem. Ostrý kompakt nově ponese označení Peugeot 308 PSE (Peugeot Sport Engineered) podle závodní divize francouzské značky a bude to plug-in hybrid.

Peugeot 308 PSE bude následovat připravovaný model 508 PSE, zatím prezentovaný jen ve formě konceptu, a stejně jako on vsadí na kombinaci zážehové přeplňované šestnáctistovky s dvěma elektromotory. Ta poskytne nejen pohon všech kol, ale také výkon přes 300 koní (221 kW)!

Jestliže tak dnešní Peugeot 308 GTi je díky své přeplňované šestnáctistovce o výkonu 200 kW a pohonu jedné nápravy spíše konkurent pro Volkswagen Golf GTI, nástupce postoupí o schod více a bude svým výkonem a čtyřkolkou soupeřem spíše pro vrcholný Volkswagen Golf R.

Třetí generace Peugeotu 308 má být prezentována v březnu 2021. Opět bude nabízena jako hatchback a kombi, nově se ale hovoří také o příchodu sedanu. Ten má zacílit na severoamerický trh, na něž se chce Peugeot vrátit. Základem nové 308 bude upravená platforma EMP2 umožňující zástavbu plug-in hybridního pohonu. Vedle vrcholného 308 PSE se v tomto směru počítá také se slabší hybridní verzí, s poháněnou jednou nápravou.

S koncem aktuálního Peugeotu 308 GTi končí také slavné označení, které francouzská značka poprvé použila už v osmdesátých letech, na dnes už legendárním hot hatchi 205 GTi.