TEST Peugeot 207 SW 1.6 HDI - SWérázný Francouz
Nový Peugeot 207SW 1,6 HDI je horkým kandidátem na oblíbený rodinný vůz v Čechách. Úsporný motor, poměrně velký prostor pro posádku i zavazadla a přijatelná cena k tomu tvoří lákavou kombinaci. Nebo ne?
Prostor
Ač se třídně jedná o malý vůz, prostoru pro rodinu nabízí v interiéru dostatek. Díky dostatečnému místu nad hlavami všech cestujících si nebude žádný z nich v tomto smyslu stěžovat. Velmi pohodlná jsou i sedadla, která nabízejí solidní boční vedení v zatáčkách a příjemně měkký sedák, díky kterému je jízda komfortní i po několika hodinách za volantem. Sedadla si očividně vzala z francouzské školy to nejlepší. K řidičově komfortu přispívá i podélně nastavitelný volant, který je součástí základní výbavy a lehké řízení, příjemně tuhnoucí při vyšších rychlostech.
S místem pro cestující to je tedy dobré, se svými 180 cm jsem si za sebe pohodlně sednul a mezi koleny a předním sedadlem zbývalo ještě několik centimetrů. Co ale parametr, který je velmi důležitý pro české chalupářské rodiny - kufr? V základním uspořádání je 800 mm dlouhý, při sklopení sedadel se dostaneme na hodnotu 1720 mm (měřeno u dna). Objem zavazadlového prostoru je dle metodiky VDA 337 l s nesklopenými sedadly, se sklopenými sedadly 1258 litrů. Za novou Fabií tedy v základním uspořádání zaostává o téměř 150 litrů, což není málo. Narozdíl od ní ale model 207SW disponuje hranou zavazadlového prostoru, která je v rovině se dnem kufru, což je velmi praktické například při manipulaci s těžkými břemeny. Její výška nad zemí je přijatelných 540 mm. Navíc složení sedadel tak, aby vytvořila (téměř) vodorovnou ložnou plochu, je velmi snadné a nenáročné – sedadla po odjištění sama zaujmou požadovanou polohu. Praktické jsou výklopné kovové úchyty, ke kterým je možné připevnit převážené předměty (například jízdní kola) tak, aby se v zatáčkách nepohybovaly. Slušná šířka zavazadlového prostoru mezi podběhy (1010 mm) by mohla být dokonce o něco větší, kdyby ji některé boční výplně zbytečně nezmenšily.
Motor
Při jízdě na první dva převodové stupně je jeho projev sice o něco jadrnější, při vyšších rychlostech ale není po zvukové stránce dieselu co vytknout. Motor má i v otáčkách nominálního výkonu dobře snesitelný zvuk a nabízí na svůj objem poměrně slušnou dynamiku. Probouzí se k životu od 1600 otáček, nejvyšší točivý moment je k dispozici při 1750 otáčkách za minutu a v této oblasti se také cítí nejlépe. Nejvyšší výkon 66 kW vrcholí při 4000 otáčkách za minutu, vytáčení agregátu až k této hranici ovšem nemá příliš smysl. Důležité je pouze motor vytočit tak, aby při přeřazování na vyšší převodový stupeň otáčky neklesly pod zmiňovaných 1600 ot./min. a turbodmychadlo se tak udrželo v činnosti.
O přenos sil od agregátu k předním kolům se stará manuální pětistupňová převodovka. Vozu by určitě slušela převodovka se šesti stupni, zejména pomalé městské popojíždění na dlouhý druhý převodový stupeň se motoru nelíbí, dusí se a svou nelibost dává najevo poškubáváním. Navíc, ani přesnost řazení není nikterak ohromující.
Interiér
Celému interiéru kraluje velmi příjemně se držící volant. Jak je již dobrým zvykem, pokud se ovládací prvky rádia nenacházejí přímo na volantu, najdeme je, jako v tomto případě, pod volantem. Audiosystém RD4, dodávaný standardně k výbavovému stupni Trendy, sám o sobě mile potěšil. Potíž nastává v případě, když si mobilní telefon umístíte do přihrádky, která je situována přímo pod ním. Potom se, kromě hudby z reproduktorů díky zarušování co chvíli ozývá notorický známý cvakavý zvuk. Problém lze vyřešit připojením telefonu přes rozhraní Bluetooth, jehož služby jsou ovšem za příplatek.
Vrchní část palubní desky je pokryta na dotyk velmi příjemně měkkou umělou hmotou. Informační sdružený panel rádia a palubního počítače je umístěn velmi prakticky na horní části palubní desky; řidič má potřebné informace v zorném poli a nemusí očima těkat až někam k řadící páce. Výhled z vozu směrem vpřed je standardní, při výhledu šikmo vzad ale vadí široké, negativně skloněné sloupky na zádi vozu. Při pohledu z místa řidiče totiž zakrývají velkou část prosklených ploch. Forma zde, bohužel, zjevně zvítězila nad funkcí.
Podvozek
S malým „frantíkem“ se jezdí velmi pěkně, komfortně naladěný podvozek se nenechá rozhodit ani na rozbitých středočeských okreskách. Protože kombi jako je toto si asi nikdo nekupuje na nějaké závodění, není vozu podvozkově co vytknout. Svižnější jízdu zvládá s přehledem, i když za doprovodu náklonů.
Závěr
Nový Peugeot 207SW se jistě stane velmi dobře prodejným modelem. Nabízí zajímavý a neokoukaný design, dobře přístupný zavazadlový prostor, pohodlný interiér. Pokud by Francouzi přidali přesnější šestistupňovou převodovku, udělali by rozhodně dobře. Přiblížení ceny domácímu rivalovi bohužel snížilo tradičně vysoký bezpečnostní standard Peugeotu. Za boční airbagy je nutno v základním provedení Urban připlácet a na hlavové airbagy, které dvěstěsedmičce přinesly pět hvězd od Euro NCAP, nedosáhnete vůbec.
První cena vozu | 329.900,-Kč (1,4 8V, 54 kW, Urban) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 397.900,-Kč (1,6 HDI, 66 kW, Urban) |
Základní cena testovaného vozu | 414.900,-Kč (1,6 HDI, 66 kW, Trendy) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 479.900,-Kč (1,6 HDI, 66 kW, Trendy) |
Plusy
- kvalitní materiály a zpracování
- komfortní sedadla
- spousta odkládacích míst
- dobrá ergonomie, jednoduché sklápění sedadel
- komfortně naladěný podvozek
- dobré jízdní vlastnosti
- výborně přístupný zavazadlový prostor
Minusy
- jen pětistupňová převodovka s nepřesným řazením
- omezený výhled šikmo vzad
- oproti konkurenci menší objem zavazadlového prostoru
- boční airbagy jen za příplatek