Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW
20 Fotogalerie

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 je nejkrásnější peugeot dneška. Už jsme seděli v kombíku SW

Na ženevském výstavišti jsem se rozplýval nad sex-appealem nového Peugeotu 508. A nadšení neopadá ani po prvním prozkoumání praktičtějšího kombíku.

V březnu jsem si na ženevském autosalonu poprvé sednul do nového Peugeotu 508 a auto, které se mi na prvních oficiálních snímcích tak moc líbilo, zanechalo skvělý první dojem i naživo. Peugeot vsadil na liftback ve stylovém balení a stvořil dle mého nejhezčí auto ve vlastním portfoliu a dost možná i nejhezčí v dané třídě.

Už tehdy bylo jasné, že jen u liftbacku s kompletně výklopnou zádí nezůstane, francouzská značka totiž pilně připravovala i praktičtější kombík. A zatímco nová 508 už sváží hosty automobilky na pařížské výstaviště a v ulicích jsme jich během prvního dne potkali několik, s kombi SW se prvně seznamujeme až na ploše výstaviště.

Jestli nová 508 vsadila na styl, kombík jednoznačně kráčí v jejích šlépějích. Záď namísto klasických praktiků připomíná spíše shooting brake, elegantně světlomety jsou spojené vodorovnou linkou a nechybí ani nápis Peugeot na liště pod zadním oknem. Proporce vozu umí zaujmout hlavně díky nízké stavbě karoserie a optickému rozšiřování díky prvkům vpředu a vzadu.

Ani interiér kombíku se od liftbacku příliš neliší. I tady najdeme nejmodernější provedení i-Cockpitu, tedy pracoviště řidiče s digitálním přístrojovým štítem či šišatým volantem. Oku lahodící provedení má sice ještě nějaké mušky – postavy nižšího vzrůstu nemusí dobře vidět na celé digitální budíky, prostřední displej multimédií je zase umístěn dost dole. Celkově mi ale přijde, že nová generace kokpitu vychytala nedostatky svých předchůdců a jde o nejpovedenější řešení.

Pod displejem uprostřed palubovky je pomyslný klavír, pomocí kterého můžete přepínat mezi jednotlivými obrazovkami, potěší i přítomnost fyzických tlačítek, zejména pak toho pro vypnutí systému stop/start, které už nemusíte hledat hluboko v menu dotykové obrazovky.

Když jsem si s výškou 176 centimetrů sedl sám za sebe, ve druhé řadě jsem měl ještě pár centimetrů rezervu před koleny i nad hlavou. Tady mám drobný pocit stísněnosti snad jen kvůli „bouli“ na střeše, která zde vznikla v důsledku nasazení panoramatického střešního okna.

Tvarem se záď snaží zaujmout, což se podepisuje na samotné praktičnosti. Objem kufru činí 530 litrů, což ve srovnání s konkurenty není hodnota, kterou by se Peugeot mohl nějak prsit. Po sklopení zadních sedaček dostanete 1780 litrů. Na druhou stranu potěší, že víko kufru je lehké, takže se s ním snadno manipuluje i bez elektrického otevírání. Nákladová hrana není nikterak vysoko a tvar zavazadelníku je pravidelný, přičemž pod jeho podlážku se vejde i dojezdová rezerva.