Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz B
Mercedes-Benz B
Mercedes-Benz B
Mercedes-Benz B
10 Fotogalerie

Paříž 2018 živě: Nový Mercedes-Benz B ukazuje, jak by MPV mělo vypadat

MPV dnes už tolik netáhnou, nový Mercedes třídy B ale ukazuje, v jaké formě by mohla přežít.

Jednu z hlavních novinek letošního pařížského autosalonu prezentuje na svém stánku značka Mercedes-Benz. Jde o novou, třetí generaci třídy B, tedy kompaktního velkoprostorového modelu s pohonem předních kol. Na trhu se objeví v únoru 2019.

I přestože se jedná o jednu z hlavních hvězd autosalonu, podle výstavní plochy značky byste to ani neřekli. Béčko nestojí na žádné speciální ploše, ale mezi ostatními novinkami značky, navíc je na stánku Mercedesu jen jeho jediný kousek! Dostat se tak k němu a prohlédnout si třeba jeho interiér je tak tvrdý oříšek. Auto vzbuzuje mezi návštěvníky velký zájem.

A přitom je béčko důležité i v tom, že v době klesajících prodejů vozidel MPV ukazuje, jak by tato kategorie mohla přežít. Auta prodává design a v tom nová B-Klasse boduje, neváháme ho totiž nazvat jedním z nejpovedenějších MPV dneška!

Jednoduše řešeno se tvarově jedná o nafouknutou třídu A, ať už zpředu nebo z bočního profilu, designérům se však takové nafukování opravdu povedlo a třída B vypadá elegantně. A zároveň díky výrazné přídi nebo na poměry MPV nízké siluetě dynamicky. Toho chtěl ostatně Mercedes dosáhnout. O třídě B tradičně mluví jako o Sports Toureru, přičemž v nejnovější generaci chtěli designéři zdůraznit právě to slovíčko sport.

Zároveň si však béčko uchovalo praktičnost, jak se od MPV sluší a patří. Na zadních sedadlech auto opravdu překvapí královským prostorem pro nohy, dost místa mám se svými 182 centimetry výšky i nad hlavou, konkrétně o dost více než v hatchbacku třídy A. B-Klasse je tak dalším důkazem, že málokterá kategorie nabídne tolik vnitřního prostoru jako MPV. V tomto případě je navíc prostorná kabina zabalena do krásného exteriéru. Vzadu zaujmou i dva vstupy USB-C nebo zásuvka na 230 V.

Palubní deska vychází z třídy A, s níž vůz nadále sdílí svoji techniky, tedy upravenou platformu MFA s pohonem předních kol. Řešení s kruhovými „turbínovými“ otvory ventilace a dvěma displeji tak vypadá opravdu moderně, zpracování i použité materiály jsou parádní, což dále vylepšuje dojem. Sedí se relativně nízko, a to přestože jsou podle Mercedesu přední sedačky ukotveny o devět centimetrů výše než u hatchbacku třídy A. Výhled navíc usnadňují tenké A sloupky.

Zavazadelník boduje hlavně šířkou 105 centimetrů, na délku měří 78 centimetrů a pod plato 34 cm. Od poloviny roku 2019 bude k dispozici i posuvná zadní lavice, která posunem zadních sedadel v podélném směru o 14 centimetrů dokáže zvětšit objem kufru z 455 na 705 litrů.

Jestliže tak MPV chtějí přežít, měla by se novou třídou B inspirovat. Kombinace elegantního zevnějšku s prostorným interiérem zaslouží pochvalu!