Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Citroën C5 Aircross
Citroën C5 Aircross
Citroën C5 Aircross
Citroën C5 Aircross
20 Fotogalerie

Paříž 2018: C5 Aircross plug-in hybrid ukazuje elektrifikovanou budoucnost Citroënu

Nové SUV C5 Aircross jsme už na evropském trhu přivítali, přesto se v Paříži objevuje také premiérově. Hovoříme o verzi s plug-in hybridním pohonem.

I když hodně automobilek letošní autosalon v Paříži vynechalo, ty domácí si příležitost k prezentaci svých novinek nemohou nechat ujít. Na výstavišti tak nechybí Renault, Peugeot ani Citroën. Poslední jmenovaná automobilka přivezla vedle svých ostatních modelů i největší tahák v podobě modelu C5 Aircross s plug-in hybridním pohonem.

Na první pohled se automobil tváří jako ostatní vystavené cé-pětky Aircross, jejichž cesta započala na čínském trhu a v květnu jsme je přivítali také v Evropě. Rozdíl je ovšem v tom, že tento kousek lze nabíjet ze zásuvky. Zároveň jde o první vlaštovku v novodobé vlně elektrifikace, kterou francouzská značka chystá pro příští roky.

V útrobách pracuje přeplňovaná zážehová šestnáctistovka s výkonem 132 kW, jíž doprovází elektromotor o výkonu 80 kW. Síla je prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky e-EAT8 posílána jen na přední kola, C5 Aircross tak v hybridním provedení nedostane čtyřkolku, o čemž hovořily úvodní spekulace. Citroën si od lithium-iontového akumulátoru s kapacitou 13,2 kWh slibuje až 50 kilometrů čistě na elektřinu v rychlosti až 135 km/h. Plné dobití potrvá čtyři až osm hodin v závislosti na zásuvce.

Zaměříme-li se na design, rozeznáte plug-in hybrid na výstavišti také díky speciální bílo-modré barevné kombinaci s novou grafikou. Stejné barvy kombinují Francouzi i v interiéru, který ale ve srovnání s běžnou verzí zásadními úpravami neprošel. Liší se snad jen infotainment, který umí navíc zobrazit i informace související s plug-in hybridem, tedy o průtoku energie či zbývajícím dojezdu na elektriku.

Hovořit o elektrickém startu značky by nebylo úplně přesené, vždyť francouzská automobilka už nějaký čas nabízí elektrické E-Berlingo či městský elektromobil C-Zero. Plug-in hybridní C5 Aircross je však počátkem nové elektrifikované vlny. Počínaje jím chce totiž Citroën každý další nový model osadit i nějakou formou hybridního či elektrického pohonu. Do roku 2023 se prý máme dostat na 80 % elektrifikovaného portfolia. Za další dva roky už má mít elektromotor v útrobách každý nový citroën.