Ostrý Peugeot 508 Sport Engineered dorazí již v příštím roce. A dočkáme se i kombi
Produkční verze konceptu, který zazářil na letošním ženevském autosalonu, půjde do prodeje již v březnu příštího roku.
Když automobilka Peugeot představila koncept modelu 508 Sport Engineered, všichni jsme jen nevěřícně žasli. A to především při pohledu na technické parametry.
Pod kapotu stylového sedanu se totiž technikům podařilo vtěsnat hned trojici motorů, které roztáčí obě nápravy. O pohon předních kol se starala kombinace čtyřválcového benzínového motoru Puretech 200 o výkonu 147 kW (200 k) v kombinaci s elektromotorem o výkonu 81 kW (110 k), zatímco zadní kola roztáčel elektromotor o výkonu dalších 147 kW (200 k).
Díky sofistikovanému pohonnému ústrojí nabízel koncept kombinovaný točivý moment až 500 Nm, akceleraci z 0 na 100 km/h v čase 4.3 sekundy a maximální rychlost až 250 km/h. Čistě na elektřinu měl být přitom koncept schopen zvládnout ujet až 50 km – a to podle moderního režimu měření WLTP.
Koncept zkrátka vypadal snad až moc dobře, než aby to byla skutečnost. Jenže již v květnu se objevily informace, podle kterých se měla produkční verze modelu, včetně karosářského provedení kombi, dostat na evropský trh již v průběhu příštího roku. A tyto informace se nyní potvrdily.
„(Model) 508 Sport Engineered bude představen v příštím roce, objednávky budou přijímány od března a první kusy by měly být doručeny v říjnu 2020,“ uvedl Jean-Philippe Imparato, šéf značky Peugeot, v rozhovoru pro Automotive News Europe. Součástí nabídky výkonných modelů by navíc kromě elegantního sedanu měla být i karosářská varianta kombi, prozradil Imparato.
„Myslím si, že to bude velký úspěch, protože celkové náklady vlastnictví tohoto vozu – s výkonem 360 koní, pohonem všech kol a emisemi méně než 50 g CO2 na kilometr – budou jen o 300 euro měsíčně vyšší, než u standardního modelu 508 plug-in hybrid.“

Imparato navíc dodal, že první Peugeot s výkonem přes 300 koní současně za automobilku vysílá dvě zprávy. Jednak je prý připravena na technologie budoucnosti, a současně nechce, aby byla budoucnost nudná.
V rozhovoru také padla řeč na koncept elektrického autonomního konceptu E-Legend, který byl inspirován modelem 504 Coupe z roku 1970. Zástupci automobilky prý byli nadšeni z pozitivních ohlasů, vývoj vozu do sériové podoby by však vyšel na cca 250 milionů euro. Automobilka se proto chce nejprve vypořádat s přechodem na elektromobilitu a až poté bude rozhodovat, zda do projektu investovat nemalé peníze.